آخرین اخبار روز: مهر 29, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

وضعیت پرداخت تسهیلات مسکن
اخبار مهم روز

قیمت مسکن در تهران اعلام شد/ هر متر خانه چند؟

شاخص قیمت مسکن که مرکز آمار اعلام می‌کند، دارای دو نوع میانگین قیمت است؛ حسابی و وزنی. میانگین حسابی تقریباً هم سطح قیمت‌هایی است که بانک مرکزی تا دی ماه سال گذشته به شکل ماهانه، از نبض قیمت مسکن تهران، گزارش می‌کرد.

اقساط وام مسکن ملی
اخبار مهم روز

اقساط وام مسکن ملی چقدر است؟

سقف پرداخت وام به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در روش عادی ۵۵۰ میلیون تومان است که در همه شهرهای کشور به صورت یکسان تعیین شده است اما اقساط این وام چقدر است؟

واردات خودرو های برقی
اخبار مهم روز

واردات خودروهای برقی از آبان امسال آغاز می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز با بیان اینکه تا پایان دی امسال عرضه 31 هزار خودرو وارداتی به مشتریان در سامانه یکپارچه انجام می‌شود، از واردات خودروهای برقی از آبان سال جاری خبر داد.

پایان بورس 9 آبان 1402
اخبار مهم روز

پایان بورس امروز 29 مهر 1402

بورس تهران که امروز را افزایشی آغاز کرده بود، در میانه راه از نفس افتاد تا شاخص کل بازار، در نهایت رشد هزار و 400 واحدی را ثبت کند. این در حالی بود که حجم و ارزش معاملات خرد همچنان بر طبل رکود می‌کوبید و تراز پول حقیقی هم منفی ماند.

آیین نامه واردات خودرو‌ های کارکرده
اخبار مهم روز

تیموری مدیرعامل سایپا: ورود بیش از ۱۱۲۵ خودرو وارداتی به کشور

سامانه یکپارچه خودروها در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که علاوه بر خودروهای داخلی و مونتاژی، خودروهای وارداتی از سوی یک شرکت خودروسازی نیز مجوز عرضه گرفت و از پایان شهریور ماه، فرآیند تحویل آغاز شد؛ حال این شرکت ۱۱۲۵ خودرو دیگر (علاوه بر ورود ۱۱۰۸ خودرو در گذشته) وارد کشور کرده است.

دلایل رکود بازار مسکن
اخبار مهم روز

دلایل رکود بازار مسکن چیست؟

رکود همچنان بازیگر اصلی بازار مسکن است؛ حتی در ماه‌های تابستان که به طور سنتی فصل رونق بازار مسکن است، اما امسال، جنب و جوشی در بازار دیده نشد. اما منشا این رکود از کجاست و بازیگران مختلف بازار مسکن چه نقشی در آن دارند؟

وضعیت خرید طلا و سکه
اخبار مهم روز

قیمت طلا و سکه امروز 29 مهر 1402

قیمت طلا و سکه با بازدهی مثبت هفته پایانی مهر را پشت سر گذاشتند. طی دو روز گذشته و در حالی که بازار طلا تعطیل بود انس جهانی رشد شارپی داشت؛ به نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند در شروع معاملات امروز بر بازار داخلی اثر افزایشی بگذارد.

رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴
اخبار مهم روز

رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ چگونه خواهد بود؟

با آغاز جنگ در نوار غزه، اقتصاددانان نسبت به تغییر پیش‌بینی‌های اقتصادی خود هشدار داده‌اند. تاکید این اقتصاددانان بر تاثیری است که جنگ اخیر در خاورمیانه بر قیمت نفت خواهد داشت.