آخرین اخبار روز: مهر 23, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

بحرانی شدن وضعیت اقتصادی
اخبار مهم روز

بحرانی شدن وضعیت اقتصادی خانواده‌ها

اتکا به آمار می‌توان اجزای مخارج سالانه یک‌خانوار را در بازه ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ مقایسه کرد و دید که آیا رشد اقتصادی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ توانسته است رفاه خانوار را بهبود بخشد یا خیر.

افزایش حقوق بازنشستگان
اخبار مهم روز

حقوق‌ بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: براساس توافق مجلس و دولت مقرر شد تا در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می شوند به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

توهین سازمان بورس به سهامداران
اخبار مهم روز

توهین سازمان بورس به سهامداران

امروز امیر صبایی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار توییتری اعلام کردند سهم معاملات الگوریتمی در بازار تنها ۱.۵ درصد است. اما این گزاره برای فعالین بازار سرمایه به نوعی توهین تلقی می‌شود.

اعلام خودروی وارداتی در سامانه
اخبار مهم روز

تخلف وزارت صمت در اعلام قیمت 6 خودروی وارداتی

فروش ۶ خودروی وارداتی در حالی با قیمت علی الحساب از امروز آغاز شده که براساس دستورالعمل شورای رقابت باید خودروهای وارداتی با قیمت قطعی مصوب بفروش برسد و به نظر می‌رسد وزارت صمت و سازمان حمایت در این خصوص مرتکب تخلف شدند.

نجات روبل
اخبار مهم روز

روسیه روبل را از سقوط نجات می‌دهد؟

مسکو کنترل‌های سرمایه‌ای را برای تقویت پول خود در پیش گرفته است، اقدامی مشابه آنچه که روبل را از سقوط در سال 2022، درست پس از تهاجم گسترده‌ به اوکراین نجات داد.

ثبات دوباره دلار در بازار
اخبار مهم روز

رئیس کل بانک مرکزی: سیاست‌های کنترل تورم ادامه دارد

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به موفقیت‌های دولت ایران در کنترل مهار تورم و رشد اقتصادی در شش ماه گذشته گفت: دولت و بانک مرکزی به اجرای سیاست‌های تثبیت اقتصادی برای کنترل تورم و تحقق رشد اقتصادی پایبند است.

افزایش قیمت لاستیک
اخبار مهم روز

لاستیک گران می‌شود

دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران در نامه‌ای به شرکت‌های عضو انجمن صنفی صنعت تایر ایران از موافقت عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک رادیال خبرداد.