آخرین اخبار روز: مهر 22, 1402 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

جایگاه ایران در اقتصاد دنیا
اخبار مهم روز

جایگاه ایران در اقتصاد دنیا کجاست؟

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۱۶۱ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی در رده‌بندی بزرگترین اقتصادهای جهان یک پله صعود کرد و در جایگاه بیست‌ویکم قرار گرفت.

زمان واریز یارانه جدید
اخبار مهم روز

جزئیات تغییر دهک‌بندی خانوار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که تا یک ماه دیگر دسته‌بندی درآمدی خانوارها از « دهک » به « صدک » تغییر می‌کند که بدین ترتیب احتمال اضافه، حذف و تغییر میزان «یارانه» خانوارها وجود دارد.

آپارتمان‌ های زیر ۳ میلیارد تومان در تهران
اخبار مهم روز

چرا بازار مسکن به کما رفت؟

وزیر راه‌وشهرسازی دوباره از کنترل بازار مسکن سخن گفته و مدعی شده است که دولت توانسته قیمت مسکن را کاهشی کند. با این حال اما مهرداد بذرپاش، توضیح نداده که پیامدهای این کاهش قیمت چه بوده و با تحمیل چه هزینه‌ای میسر شده است. او در همین حال، راهکاری را برای کنترل قیمت اجاره و خرید و فروش مسکن معرفی کرده که منجر به نقض مالکیت خصوصی افراد خواهد شد.

پیش‌بینی بورس۲۲ آبان ۱۴۰۲
اخبار مهم روز

پایان بورس امروز 22 مهر 1402

بررسی معاملات امروز بازار سهام نشان می‌دهد، روزگار بورس همچنان در تاریکی‌ست و اکثر سهم‌های بازار روزبه‌روز ارزان‌تر می‌شوند. صف‌های فروش نیز در روز جاری سنگین‌تر شده بود و سهامداران تنها به دنبال فرصت فرار از بورس تهران می‌گشتند.

قیمت جدید گندم
اخبار مهم روز

پرداخت مطالبات گندمکاران به کجا رسید؟

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته میزان خرید تضمینی گندم از  ۱۰ میلیون و ۳۴۴ هزار تن گذشت، اظهار کرد: در حال حاضر نیز روزهای آخر خرید تضمینی گندم را طی می‌کنیم.

رشد طلای جهانی
اخبار مهم روز

طلای جهانی رشد کرد

قیمت طلای جهانی در روز جمعه بیش از ۳ درصد جهش کرد و سرمایه‌گذاران با تشدید درگیری در خاورمیانه به دارایی‌های امن علاقه‌مند شدند.

گمرک سبز
اخبار مهم روز

جزئیات آمار واردات کالاهای اساسی + نمودار

براساس بررسی آمارهای گمرک از واردات کالاهای اساسی در بازه شش ماهه ابتدای سال از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۲، شاهد بازگشت واردات کالاهای اساسی به سطح واردات چند سال اخیر پس از کاهش واردات در سال ۱۴۰۱ هستیم.