مقصد جدید مستاجر‌های شمال پایتخت کجاست؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
اگرچه این دو منطقه پیش‌تر نیز جزو مناطق پرتقاضا برای خرید و اجاره واحد‌های مسکونی بودند، اما تابستان امسال، مهاجرت از مناطق نیمه شمالی به این دو منطقه بیشتر شد.
مقصد جدید مستاجر‌های شمال پایتخت

کیان آنلایندنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: چند ویژگی مهم قیمتی، سکونتی، منطقه‌ای و معاملاتی در دو منطقه جنوبی تهران، این دو منطقه را به مقصد گروه قابل‌توجهی از مستاجران نیمه شمالی پایتخت تبدیل کرده است. رصد «دنیای‌اقتصاد» از تازه‌ترین وضعیت بازار اجاره مسکن شهر تهران نشان می‌دهد از ابتدای تابستان و همزمان با اعمال نرخ‌های جدید در قرارداد‌های اجاره، منطقه ۹ و ۱۰ شهر تهران به مقصد جدید گروه تازه‌ای از مستاجران نیمه شمالی پایتخت به‌خصوص ساکنان منطقه ۲ و ۵، تبدیل شده اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، اگرچه این دو منطقه پیش‌تر نیز جزو مناطق پرتقاضا برای خرید و اجاره واحد‌های مسکونی بودند، اما تابستان امسال، مهاجرت از مناطق نیمه شمالی به این دو منطقه بیشتر شد. یک علت مهم استقبال ساکنان محلات مصرفی نیمه شمالی تهران از این مناطق، به اختلاف حداقل ۳۰ درصدی سطح اجاره بهای مسکن این دو منطقه با اجاره بهای مسکن در دو منطقه شمالی یاد شده برمی گردد. اجاره بها در مناطق ۹ و ۱۰ شهر تهران به طور متوسط حول و حوش ۳۰ تا ۴۰‌درصد نسبت به محله‌های مصرفی منطقه ۲ (شهرآرا، گیشا، مرزداران و.) و همچنین محله‌های منطقه ۵ (پونک و…)، کمتر است و همین موضوع باعث شده است در حالی که رشد اجاره بهای مسکن طی یکسال گذشته در این مناطق نیز تقریبا معادل همین میزان اختلاف بوده است گروه زیادی از مستاجر‌ها که توان پرداخت اجاره بهای جدید در نیمه شمالی را ندارند به این مناطق روی بیاورند. ضمن آنکه این دو منطقه عملا در مرز دو نیمه شمالی وجنوبی واقع شده و فاصله آن‌ها با نیمه شمالی نسبت به سایر مناطق جنوبی تهران کمتر است. نزدیکی این مناطق به مرکز شهر و همچنین شرایط دسترسی آن‌ها به مراکز کار و… نیز از دیگر عواملی است که باعث پرتقاضا بودن این دو منطقه شده است.

مقصد جدید مستاجر‌های شمال تهران

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما