گزارش بورس امروز 27 شهریور 1402

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
بررسی معاملات امروز بورس نشان می‌دهد شاخص کل در ابتدای معاملات روندی صعودی اما ضعیف و پس از آن مسیری نزولی داشته است. نگاهی به اخبار امروز حاکی است نزول امروز بورس احتمالا از دو عامل اقتصادی و غیراقتصادی سرچشمه گرفته است.
پیش‌ بینی بورس ۱ آذر ۱۴۰۲

کیان آنلاین – تجارت نیوز در گزارشی نوشت: نگاهی به معاملات بورس در هفته گذشته نشان می‌داد که بازار سرمایه در آخرین هفته شهریورماه پررونق خواهد بود. معاملات روز ابتدایی هفته نیز این موضوع را تصدیق کرد. اما در اواسط نیمه دوم بازار سرمایه خبر یک انفجار در گرگان منتشر و جو هیجانی بر بورس غالب شد.

در سمت دیگر نیز معاملات میدان فردوسی نزولی دنبال می‌شود و دلار حدودا 0.17 درصد پایین آمده است. این موضوع نیز دلیلی دیگر برای نزولی شدن بورس تلقی می‌شود.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس امروز 27 شهریور 1402

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل خلاف جهت معاملات روز گذشته خود گام برداشت و نتوانست بر ارتفاع خود بیفزاید. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افت دو هزار و 300 واحدی که معادل 0.11 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 133 هزار واحدی ایستاد.

اما شاخص هم‌وزن با فرمان شاخص کل حرکت نکرد و توانست اندکی به ارتفاع خود بیفزاید. به این ترتیب این شاخص با رشد 0.11 درصدی به سطح 723 هزار و 983 واحدی برسد.

اما تغییر جهت شاخص‌ کل بازار سرمایه، ارزش و حجم معاملات را تغییر نداد و ارقام مشابه روز گذشته را ثبت کرد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 8 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 643 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 437 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم حسیر، شپنا و فولاد بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و وتجارت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت. رافزا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، حسیر نیز با افت 6.97 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های حسیر، فاذر و قچار تعلق گرفت. همچنین سهم‌های قثابت، بخاور و تاپیکو نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وبملت، وتجارت و ذوب خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های دشیری، ولراز و خفولا رقم خورد. همچنین غدشت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سدبیر بود.

 

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما