قیمت بیت کوین سقوط می‌کند؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
قیمت بیت کوین

کیان آنلاین – سمانه کرمیان: قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته فراز و نشیب زیادی داشته و بازار بیت‌کوین وضعیت چندان خوبی را طی نمی‌کند. این روزها که بیت‌کوین تقریباً دو برابر قیمت اواخر سال 2022 معامله می‌شود، بررسی بازار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در این رمز ارز در ماه آتی چندان صعودی نخواهد بود.

نوسان‌ قیمت بیت کوین این روزها محدوده کوچکی را طی می‌کند و همین یخ‌زدگی قیمت بیت‌کوین که مولفه مهمی در تحلیل بازار بیت‌کوین به حساب می‌آید موجب شده است تا عملاً این رمزارز زیر 26 هزار دلار طی روزهای گذشته قرار بگیرد. طی چند روز اخیر نیز این رمز ارز هم همچنان در کانال 20 هزار دلار معامله شده است. آخرین قیمت بیت‌کوین در روز گذشته در محدوده 25 هزار دلار قرار داشته است که طی هفته پیش از آن 0.82 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین بنابر داده‌های منتشر شده از سوی CryptoQuant حجم کل بیت کوین نگهداری‌شده در صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود از سال ۲۰۱۹ تاکنون رسیده‌است. همین مساله  نشان از خروج سرمایه‌گذاران خرد از بازار این رمز ارز دارد. بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارید با احتیاط باید عمل کنید.

تغییرات قیمت بیت کوین

طی ماه آگوست بیت‌کوین 8.8 درصد سقوط قیمت مواجه بود. اگرچه وضعیت بازار در نیمه نخست ماه اگوست صعودی بود اما این وضعیت صعودی رمق چندانی را تجربه نکرد. به طوریکه در بیشترین حالت نسبت به روز قبل افزایش 3 درصد را تجربه کرد. با اینحال از هفدهم ماه اگوست روند کاهش قیمت را در بیت کوین شاهد بودیم و در بیشترین حالت نسبت به روز قبل از آن 9 درصد کاهش قیمت در بیت کوین را شاهد بوده‌ایم.

با اینحال اگر بازار بیت‌کوین را یک سرمایه‌گذاری یک ساله در نظر بگیریم خواهیم دید که روند آن در مجموع صعودی بوده است. به طوری‌که طی یک سال گذشته رشد 18.8 درصدی را در قیمت بیت‌کوین شاهد بوده‌ایم. بیت کوین همچنین در سه سال گذشته به طور میانگین رشد قیمت را تجربه کرده است و با رشد 129 درصدی همراه بوده است.

همچنین مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۰۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۱۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۳۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۱ درصد افزایش داشته است.

قیمت بیت کوین

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سپتامبر و آگوست

نوسانات منفی بیت‌کوین طی روزهای گذشته بدبینی در این بازار را افزایش داده است. از سوی دیگر تحلیلگران اعتقاد دارند که سپتامبر اصولاً ماه خوبی برای ارزهای دیجیتال نخواهد بود. به طوریکه آن‌ها تا 10 درصد سقوط در بیت‌کوین را هم پیش‌بینی می‌کنند. البته همچنان باید به تحولات بازار بیت‌کوین نگاه کرد. البته این بدین معنا نیست که بیت‌کوین نتواند طی روزهای آتی رشدی را تجربه کند اما این رشد در حد نوسانات اندک خواهد بود. ممکن است در روزهای آتی بیت کوین به کانال 30 هزار دلار نیز برسد.

البته امیدها برای رشد قیمت بیت‌کوین در ماه دسامبر شدت می‌گیرد. از آنجا که جو معاملاتی در پایان سال میلادی عموماً صعودی است، این انتظار وجود دارد که حجم بیشتری از نقدینگی وارد بازار این رمز ارز شود و این مساله سطح قیمت‌ها را افزایش خواهد داد. این خوش‌بینی اصولاً در بازار بیت‌کوین وجود دارد که طی ماه‌های آینده وضعیت بهتری نسبت به سپتامبر شاهد باشیم.

پیش بینی قیمت بیت کوین

بیت کوین چیست؟

اگر قصد آشنایی با بازار ارز دیجیتال را دارید باید بدانید که بیت کوین یک ارز دیجیتال است. این ارز مستقل از سیستم‌های ارزی دولتی و معمولی مانند دلار یا یورو است و حق مالکیت را از طریق در اختیار داشتن کلیدهای کامپیوتری تنظیم می‌کند. پرداخت‌ها به صورت رمزنگاری مشروع و از طریق شبکه‌ای از رایانه‌ها با حقوق برابر – بدون نیاز به بانک – پردازش می‌شوند. یک سیستم حسابداری غیرمتمرکز و هماهنگ، به اصطلاح بلاک چین، برای مدیریت استفاده می‌شود. نرخ تبدیل بیت کوین به ارزهای معمولی از اصل قیمت گذاری در بورس پیروی می‌کند. بیت کوین قدیمی ترین ارز رمزنگاری شده است و از سال 2009 مورد استفاده قرار گرفته است.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما