گزارش بورس امروز 12 شهریور 1402

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
بررسی روند بورس امروز نشان می‌دهد که شاخص کل پس از نزول حداقلی در ابتدای معاملات، به روند صعودی خود بازگشت و توانست بیش از 6 هزار واحد دیگر به ارتفاع خود بیفزاید.
پایان بورس 9 آبان 1402

کیان آنلاین- تجارت نیوز در گزارشی نوشت: بررسی چارت شاخص کل در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای روی یک مدار صعودی حرکت کرده و هر از گاهی به سرعت خود می‌افزاید. برای مثال در ابتدای بازار امروز فروشندگان، میدان بورس را در اختیار داشتند. اما رفته رفته تعداد خریداران بیشتر شد و همین افزایش تقاضا سبب رشد شاخص کل شد.

اما از اخباری که به رشد شاخص کل کمک کرد می‌توان به شایعه آزادسازی ارز پتروشیمی‌ها در بورس کالا اشاره کرد. به نظر می‌رسد قرار است ارز 28 هزار و 500 تومانی محصولات پتروشیمی تا 37 هزار تومان (نرخ مبادله‌ای) افزایش یابد. همچنین بررسی معاملات امروز بورس تهران خبر می‌دهد گروه نفتی به استقبال حذف ارز 28500 تومانی می‌رود. چرا که سهم‌های بزرگ گروه نفتی در روز جاری به سبزرنگی نقشه بازار کمک شایانی کردند.

بورس امروز در یک نگاه

پایان بورس 12 شهریور

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت. به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با رشد 6 هزار و 220 واحدی که معادل 0.3 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 111 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نیز توانست به ارتفاع خود بیفزاید و با رشد 0.28 درصدی به سطح 713 هزار و 654 واحدی برسد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هشت میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را پنج هزار و 150 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما