تسهیل در تامین منابع مالی مهمترین دستاورد حضور شرکت‌های تولیدی در بورس

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت : سهولت در تامین منابع مالی از مهمترین دستاوردهای حضور شرکت‌های تولیدی در بورس می باشد.
دستاورد شرکت‌های تولیدی در بورس

به گزارش کیان آنلاین ، در اولین جلسه تخصصی تشریح مزایای شرکت در بورس منطقه‌ای گیلان که با حضور مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان و چند مدیر واحدهای تولیدی شاخص در دفتر شهرک صنعتی رشت برگزار شد، مدیر منطقه‌ای تالار بورس گیلان اظهار داشت: در سه سال گذشته، بورس منطقه‌ای گیلان از نظر ارزش معاملات سهامداران، جزء برترین بورس‌های منطقه‌ای کشور بوده است. این امر اصلیاً به دلیل انگیزه مردم و سهامداران گیلانی برای حضور در بورس اتفاق افتاده است.

مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان افزود: به همین دلیل، برای تسهیل در فرآیند پذیرش شرکت‌های استان گیلان در بورس، تالار منطقه‌ای استان دارای اختیارات ویژه‌ای بوده و بخش عمده‌ای از فرآیند پذیرش در کارگزاری استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از نظر شرکت‌ها، از مزیت‌های حضور در بورس، تسهیل در تأمین منابع مالی برای تولید در مقایسه با تسهیلات بانکی برخوردار خواهد بود و در واقع، بهبود گردش سرمایه و توسعه فعالیت‌های صنعتی از طریق جذب سرمایه از مردم بدون هزینه انجام خواهد شد.

محفوظی همچنین اظهار داشت: وقتی اشخاص به عنوان سهام‌داران یک شرکت در بازار سرمایه حضور دارند، به دلیل تقسیم منافع با شرکت، حمایت و تأیید ویژه‌ای از آن شرکت خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به فعالیت حدود ۲ میلیون نفر در بازار سرمایه، شرکت‌های جدید وارد بازار می‌توانند از فرصت مناسبی برای معرفی خود و تبلیغ فعالیت‌هایشان بهره ببرند.

محفوظی توضیح داد: وقتی یک شرکت به بورس پذیرفته می‌شود، باید طبق استانداردها و چارچوب تعریف شده، اطلاعات مشخص و شفافی داشته باشد. رعایت این استانداردها بهبود مراودات تجاری ملی و بین‌المللی را تسریع و تسهیل خواهد کرد و همچنین مبادلات مالی شرکت‌ها را روان‌تر خواهد نمود.

مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان با اشاره به مراحل اولیه پذیرش شرکت‌ها در بورس، افزود: برای شروع فرآیند پذیرش در بورس، به همراه درخواست، صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیاز است. واحدهای اقتصادی استان می‌توانند با ارائه این مدارک به تالار منطقه‌ای بورس گیلان، فرآیند ورود به بورس را آغاز کنند و همکاران ما در استان، با ارائه مشاوره‌های لازم و پیگیری‌های تکمیلی، آنها را همراهی خواهند کرد.

مدیرعامل شهرک صنعتی رشت نیز در این جلسه، با اشاره به حضور شرکت‌های برجسته تولیدی دارای برند ملی در این منطقه، گفت: با توجه به سیاست‌های فشرده‌سازی و مشکلات موجود در سیستم بانکی برای ارائه تسهیلات به بخش تولید، حضور در بورس یکی از بهترین راهکارها برای تأمین منابع مالی برای شرکت‌ها است.

میرشمس‌الدین مهدوی همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از مزایای ورود به بورس برای واحدهای تولیدی، افزایش شفافیت در حوزه اقتصادی و افزایش اعتماد عمومی به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید است.

وی افزود: شرکت‌های برجسته شهرک صنعتی رشت با حضور در بورس می‌توانند از مزایای بازار سرمایه بهره‌مند شوند و اطلاع‌رسانی درباره این مزایا می‌تواند برای افزایش علاقه واحدهای تولیدی به پذیرش در بورس مؤثر باشد.

مدیرعامل شهرک صنعتی رشت همچنین بر لزوم ادامه این نشست‌ها و برگزاری رویدادهای آموزشی و ترویجی جهت آشنایی بهتر شرکت‌های تولیدی با مزیت‌های حضور در بورس تأکید کردند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما