افزایش همکاری میان گمرک ایران و بخش خصوصی برای توسعه تجارت

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
این دیدار نشان تمایل گمرک به استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین و ساخت آشکارسازها به منظور بهبود عملکرد گمرکات دارد.
جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی

در دیداری با اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، رئیس کل گمرک ایران، محمد رضوانی فر، به اهمیت اصلاح قوانین و مقررات و رفع موانع تولید رقابت پذیر پرداخت. این دیدار نشان از تمایل گمرک به استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین و ساخت آشکارسازها به منظور بهبود عملکرد گمرکات دارد.

تامین و ساخت آشکارسازها

یکی از موارد مهمی که در این دیدار مطرح شد، ابزار تمایل و استقبال گمرک گمرک در تامین و ساخت آشکارسازها برای تجهیز گمرکات بود که گمرک نیز در همین رابطه نیازمندی خود را بصورت شفاف به معاونت فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده است. این ابزارهای کنترلی بسیار حیاتی برای کنترل و نظارت بر ورود و خروج کالاها به و از کشور هستند. از این رو، تمایل گمرک به استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تامین این آشکارسازها نشان از تصمیم بهبود عملکرد گمرکات دارد.

اصلاح نرخ اسکن کامیون ها

رضوانی فر در ادامه یکی دیگر از تغییراتی که گمرک به منظور بهبود عملکرد خود اعمال کرده را اصلاح نرخ اسکن کامیون ها دانست و هدف این تغییرات را به منظور تشویق تامین کنندگان تجهیزات کنترلی به همکاری با گمرک اشاره کرد تا بهبود صرفه اقتصادی برای آنها را فراهم نماید.

طرح تحول دیجیتال گمرک

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه گمرک ایران نیز به طرح تحول دیجیتال گمرک با هدف تسهیل گری تجارت پرداخته است، افزود: گمرک در سامانه جدید خود تمام رویه های گمرکی را در نظر گرفته و مطابق با ضوابط و مقررات روز تنظیم شده است که در حال حاضر این سامانه بصورت پایلوت در حال اجرا است که این اقدام می تواند در تسریع در روند تجارت و کاهش مراحل مورد نیاز برای واردات و صادرات موثر واقع شود.

همکاری میان دولت و بخش خصوصی

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد که همکاری بین دولت و بخش خصوصی برای تسهیل تجارت و تولید رقابت پذیر بسیار مهم است. اصلاح قوانین و مقررات و رفع موانع تولید رقابت پذیر از اولویت های گمرک است و همکاری و همگامی بخش خصوصی در این زمینه ضروری است.

جلوگیری از صدور بخشنامه های متعدد

رئیس کل گمرک ایران همچنین به اهمیت جلوگیری از صدور بخشنامه های متعدد در حوزه تجارت اشاره کرد که این اقدام می‌تواند به تسهیل در تجارت با تسریع در پاسخگویی به استعلامات گمرک منجر شود. او تاکید کرد که بخشنامه های صادره باید به دستگاه های ذی‌مرتبط حداقل ۱۵ روز قبل از لازم‌الاجرا شدن به خدمت گیرندگان اطلاع داده شود. بنابر این گزارش، شرایط نامناسب نگهداری کالاها در بنادر و انبارها، گلایه از وضعیت نمونه گیری و تاخیر در استعلام آزمایشگاه، رسوب کالاها و کمبود آشکارسازها، از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود. شایان ذکر است در این دیدار محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در خصوص تجهیز گمرکات به دستگاه های آشکارساز تهران اعلام آمادگی می کند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما