برنامه ویژه گمرک برای تسهیل و توسعه تجارت در مرز باشماق

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
رئیس کل گمرک ایران در خصوص ساماندهی مرز باشماق و تسهیل تجارت در مرز با اشاره به اینکه در این موارد نیاز به کار ملی داریم بر تعریف یک چارچوب کاری تاکید کرد و گفت: مسیر را باید درست ریل گذاری کنیم و از تجربه های موفق بین المللی و داخلی می بایست در این طرح استفاده کنیم.
تسهیل تجارت در مرز باشماق

به گزارش کیان آنلاین به نقل از  روابط عمومی گمرک ایران، در این جلسه ابتدا خانم قاسمی پور نماینده مردم شریف مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با تحسین عملکرد و زحمات دکتر رضوانی فر به ویژه از تلاش ها و دفاع ایشان در جهت تصویب لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با عنوان کولبری و ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرز نشینان تقدیر و تشکر کرد.

بنابراین گزارش در ادامه جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: دکتر رضوانی فر رئیس کل گمرک با نگاه تخصصی امورات را پیگیری می کند و این موضوع قابل تحسین است.

وی در ادامه گزارشی از روند پیشرفت طرح توسعه و ساماندهی مرز باشماق ارایه داد و به بیان موانع و مشکلات پیش روی آن پرداخت.

در ادامه اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان گفت: با تفکر و منطق درست رئیس کل گمرک ایران در موضوعات تجاری، گمرک و راهداری می توانند مقدمات و بستر توسعه و تسهیل تجارت در مرز باشماق را فراهم کنند.

دکتر رضوانی فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران نیز در این نشست با اشاره به خدمات و زحمات کارکنان گمرک گفت: من دلسوزتر، با انگیزه تر و پرتلاش تر از کارکنان گمرک در حوزه تجارت خارجی و بهبود فضای کسب و کار ندیده ام.

وی در ادامه در خصوص ساماندهی مرز باشماق و تسهیل تجارت در مرز با اشاره به اینکه در این موارد نیاز به کار ملی داریم بر تعریف یک چارچوب کاری تاکید کرد و افزود:مسیر را باید درست ریل گذاری کنیم و از تجربه های موفق بین المللی و داخلی می بایست در این طرح استفاده کنیم.

رضوانی فر در این خصوص پیشنهاد داد با ایجاد مجموعه ای از انبارهای اختصاصی و حمل یکسره معطلی ها در این مرز کم می شود و شرایط برای توسعه و تسهیل تجارت فراهم می گردد.

بنابراین گزارش پیشنهادات دکتر رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران برای رفع موانع تجارت در مرز باشماق با استقبال استاندار کردستان، نماینده مردم شریف مریوان و سروآباد و همچنین مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همراه شد و مقرر گردید در همان چارچوب اقدامات عملیاتی و اجرایی شود.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما