قیمت دلار۲ شهریور ۱۴۰۲/ بازارساز در نیمه دوم سال چه خوابی برای دلار دیده است؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
قیمت دلار امروز هم مانند روز گذشته نوسان محدودی داشت و در محدوده کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در نوسان بود. اما روند این اسکناس در آخرین ماه تابستان چگونه است؟
قیمت دلار ۱۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش کیان آنلاین ، قیمت دلار امروز دوم شهریور ماه ۱۴۰۲ کار خود را در کانال ۴۹ هزار تومان آغاز کرد اما برای ساعتی وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد و سپس به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت.

این رفت و برگشت در حالی است که در معاملات روز گذشته دلار محدوده حساس ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را پشت سر گذاشته و به ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده بود. به گفته معامله‌گران این محدوده حساس قیمت دلار بود که بالاخره شکسته شد اما افزایشی‌ها نتوانستند دلار را بالای این مرز نگه دارند.

نکته مهم درباره قیمت ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومانی این بود که دلار در چند هفته گذشته نتوانسته بود به این رقم برسد و عبور از این کانال به معنای رشد بیشتر قیمت دلار بود. چون به گفته معامله‌گران، دلار پس از این رقم، به سمت کانال ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان قدم بر می‌داشت و این روند می‌توانست مقدمه رشد قیمت دلار باشد.

اما به نظر می‌رسد کاهشی‌های بازار مانع رشد بیشتر قیمت دلار شدند و دلار برای سومین ماه متوالی در پله‌های نخست کانال ۴۹ هزار تومان ایستاد تا بار دیگر نشان دهد بازار ارز فعلا به ثبات قیمتی رسیده و قصد تغییر کانال ندارد.

اما آیا این روند ثبات ادامه دارد؟ تلاش‌های بازارساز در بازار آزاد بر ثبات قیمت دلار متمرکز شده است و بازارساز می‌کوشد که مانع ورود دلار به کانال ۵۰ هزار تومان شود. در سه ماه گذشته هم در این حوزه موفق عمل کرده و توانسته قیمت دلار را ثابت نگه دارد. اما کارشناسان اقتصادی می‌گویند این ثبات قیمتی ناشی از مداخله دولت در بازار است و اگر دولت نتواند در نیمه دوم سال ارز لازم را به بازار تزریق کند، دلار روند افزایشی به خود می‌گیرد.

از طرف دیگر در نیمه دوم سال متغیرهای کلان اقتصاد مانند رشد نقدینگی و کسری بودجه دولت هم کار را برای دولت و کنترل بازار دشوار می‌کند. برای همین باید دید بازارساز در نیمه دوم سال چه خوابی برای دلار دیده است./ تجارت نیوز

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما