صفر تا صد ثبت‌نام لاستیک دولتی سال 1402

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
صفر تا صد ثبت‌نام لاستیک دولتی

در بازار ایران، لاستیک یا تایر خودرو همانند بسیاری از کالاهای مصرفی دیگر، با دو نرخ و قیمت مختلف برای مصرف‌کنندگان قابل دسترسی است. برای آشنایی با صفر تا صد ثبت‌نام لاستیک دولتی با ماه همراه باشید.

به گزارش تحریریه کیان آنلاین، در بازار ایران، لاستیک یا تایر خودرو همانند بسیاری از کالاهای مصرفی دیگر، با دو نرخ و قیمت مختلف برای مصرف‌کنندگان قابل دسترسی است. برای آشنایی با صفر تا صد ثبت‌نام لاستیک دولتی با ماه همراه باشید.

یکی از این نوع لاستیک، لاستیک دولتی است که بخشی از هزینة آن توسط دولت پرداخت می‌شود و مابقی مبلغ را مصرف‌کننده در هنگام خرید پرداخت می‌نمایند.

در مقابل، لاستیک آزاد ساخته یا وارد شده با هزینة محاسبه شده به دلار آزاد و با قیمتی بیشتر از لاستیک دولتی در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

تأثیر افزایش نرخ تورم بر روی قیمت لاستیک خودرو در بازار ایران

در چند سال اخیر، افزایش نرخ تورم تا ۴۰-۵۰ درصد و بالا رفتن قیمت دلار از ۳۰۰۰ تومان به ۳۰ هزار تومان، باعث شده تا قیمت همه کالاها و خدمات در بازار ایران به شدت گران شود. در این شرایط، لاستیک خودرو نیز از جمله کالاهایی بوده که با افزایش بی‌سابقة قیمت روبرو شد.

به‌منظور کنترل قیمت‌ها در بازار، دولت وارد عمل شده و تلاش کرده تا با عرضه لاستیک دولتی، این کالا را با قیمت ارزان‌تری به دست مصرف‌کنندگان (رانندگان و مالکان خودرو) برساند.

این روش، باعث شده تا مهم‌ترین مزیت خرید لاستیک دولتی، امکان تهیه آن با ۱۰ تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از تایر در بازار آزاد باشد.

روش‌های خرید لاستیک دولتی در بازار ایران

لاستیک دولتی، علاوه بر اختصاص به وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و وانت، به رانندگان و صاحبان خودروهای شخصی نیز ارائه می‌شود.

برای خرید لاستیک دولتی به روش حضوری، باید به‌صورت مستقیم به نمایندگی‌های شرکت‌های تایرسازی داخلی مراجعه کرد. بهتر است قبل از مراجعه حضوری برای خرید لاستیک دولتی با نمایندگی‌ها تماس بگیرید تا بهترین روش مراجعه و خرید را انتخاب کرد.

علاوه بر روش حضوری، روش اینترنتی نیز برای خرید لاستیک دولتی وجود دارد. در این روش، می‌توان با ثبت‌نام در سایت‌های فروش آنلاین، لاستیک دولتی را خریداری و به آدرس اعلام شده ارسال کرد.

ثبت‌نام در سایت‌های فروش آنلاین هر روز در ساعات مشخصی انجام می‌شود و پس از خرید، مدارک مورد نیاز باید بارگذاری و مبلغ خریداری شده واریز شود. همچنین، برای تهیه لاستیک دولتی می‌توان به سایت جامع تجارت به نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کرد.

مدارک لازم خرید لاستیک دولتی

  • کارت ملی صاحب خودرو
  • کارت ماشین
  • برگ سبز خودرو

سهمیه و قیمت لاستیک دولتی در بازار ایران

سهمیه لاستیک دولتی برای هر خودرو در سال، دو حلقه (حضوری) و چهار حلقه (اینترنتی) است. این امکان را به رانندگان و مالکان خودروهای شخصی می‌دهد تا به‌صورت مستقیم از نمایندگی‌های شرکت‌های تایرسازی داخلی یا از طریق فروشگاه‌های اینترنتی لاستیک دولتی را تهیه کنند.

قیمت لاستیک دولتی بین ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است. به‌عنوان‌مثال، اگر دو حلقه لاستیک در بازار آزاد یک میلیون تومان قیمت داشته باشد، رانندگان و مالکان خودروهای شخصی می‌توانند یک جفت لاستیک دولتی را با قیمت ۶۵۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان تهیه نمایند.

همچنین، ۹ درصد هزینه مالیات بر ارزش افزوده به قیمت لاستیک دولتی اضافه می‌شود. در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست نیز باید پرداخت شود. قیمت‌ها مقطوع است و نمایندگی‌ها نمی‌توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به خریداران بفروشند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما