معضل پسماند با نگاه شعاری حل شدنی نیست/ ۲۰۰ خانوار شلمانی از چرخه تولید زباله خارج شدند

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
سرپرست شهرداری شلمان گفت: شهرداری شلمان توانست با آموزش های شهروندی و اجرای روش ورمی کمپوست ۲۰۰ خانوار را از چرخه تولید زباله تر خارج کند.
رفع معضل پسماند

به گزارش کیان آنلاین، ناصر رنجبر _سرپرست شهرداری شلمان_ در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و تبریک روز خبرنگار، گفت: متمایز کردن اخبار واقعی از اخبار غیرواقعی و انتشار خبر واقعی، رسالت سنگینی است که بر دوش شما نهاده شده است.

سرپرست شهرداری شلمان با بیان اینکه حدود ۱سال و دوماه است سرپرست شهرداری شلمان را به عهده گرفته ام، گفت: امروز با یک تجربه بیست و اندی ساله در خدمت مردم شهر شلمان هستم و تمام تلاش خود را دارم تا بهترین اتفاقات را برای شهروندان شلمانی رقم بزنم.

رنجبر با بیان اینکه برای هفته دولت چند افتتاحیه و پروژه در دست اجرا داریم، تصریح کرد: سعی و تلاش بنده همیشه بر این اصل استوار بوده که نظم و شفافیت کاری در مدیریت شهر اعمال شود.

سرپرست شهرداری شلمان در بحث مدیریت پسماند، گفت: پسماند از معضلات اصلی استان گیلان است که با شعار حل نمی شود و باید کاری برای آن انجام داد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری شلمان توانست با آموزش های شهروندی و اجرای روش ورمی کمپوست ۲۰۰ خانوار را از چرخه تولید زباله تر خارج کند، اظهار کرد: شهرداری شلمان آماده است تا با هزینه خود برای هر خانوار که فضایی به اندازه یک متر مربع در خانه دارد ، اتاقک پسماند ساخته و شن ریزی و کرم های مخصوص را نیز به آنان تحویل دهد و این خدمت رسانی را در صورت درخواست شهروندان برای شهرهای مجاور نیز انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: این کرم ها با تغذیه از زباله‌ی تر ، کود تحویل می دهند که برای مصارف کشاورزی کاربرد دارد و شهروندانی که در چرخه ورمی کمپوست همراه شهرداری شلمان باشند و زباله تر تحویل شهرداری ندهند از عوارض نوسازی معاف می شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به عملکردهای شهرداری شلمان، گفت: احداث پیاده راه در حاشیه شلمان رود که فاز اول آن با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان آغاز به کار کرده است، تاسیس مرکز تولید توزیع گیاهان در موزه تحقیقات کشاورزی با ۱۵۰ الی ۲۰۰ غرفه، لایروبی استخر بالا محله برای تغییر کاربری و احداث پارک، تملک زمین و اجرای مراحل زیرساختی برای ایجاد یک دهنه پل در ورودی شلمان برای حل معضل ترافیک، بازنگری و رفع نواقص طرح هادی برای حل مشکلات حوزه شهری ، احداث زمین فوتبال در قاضی محله شلمان با اعتباری بالغ بر ۱/۵ میلیارد تومان، اجرای عملیات ۲۰ هزار متر آسفالت از جمله اقدامات انجام شده شهرداری است.

رنجبر، صداقت و شفافیت با شهروندان را عامل اصلی موفقیت شهرداری ها دانست و خاطرنشان کرد: از بدو ورودم ،هر ماهه گزارش کامل شهرداری تهیه و با جزئیات ریز در اختیار مردم و شهروندان شلمان قرار گرفته است.

حسین احمدی نژاد _رییس شورای اسلامی شهر شلمان _ در این جلسه نیز خبرنگاران را پل ارتباطی میان شهروندان و مسئولان دانست و گفت: خبـرنگاران نقش مهم و کلیدی در پیشرفت جوامع و توسعه شهر و کشور خود دارند.

وی با بیان اینکه لازم است نتایج عملکردها اطلاع رسانی شود، خاطرنشان کرد: بدون حضور رسانه، رویدادها ماندگار نخواهند ماند و از خداوند منان برای شما که صدای مردم هستید، اروزی توفیقات روزافزون دارم.

رییس شورای اسلامی شهر شلمان ادامه داد: اگاهی بخشی و مطالبه گری یکی از وظایف اصلی خبرنگاران است و شما میتوانید با قلم خود این وظیفه رو به بهترین شکل انجام دهید.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما