ضوابط گمرکی برای پیاده روی اربعین اعلام شد

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
با انتشار بخشنامه ای از سوی مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در تاریخ 25 مرداد ماه، ضوابط گمرکی مربوط به برگزاری پیاده روی اربعین حسینی اعلام شده است.
ضوابط گمرکی برای پیاده روی اربعین

به گزارش کیان آنلاین، با انتشار بخشنامه ای از سوی مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران در تاریخ 25 مرداد ماه، ضوابط گمرکی مربوط به برگزاری پیاده روی اربعین حسینی را اعلام نمود. این بخشنامه به تمامی گمرکات اجرائی در سراسر کشور ابلاغ شده و در آن به ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و اهتمام به تسهیلات برای زائران، به ویژه در گمرکات مرزهای غربی کشور، تاکید شده است.

در این بخشنامه، گمرکات موظف به اتخاذ تدابیر لازم جهت ارائه خدمات مطلوب تسهیلات به زائران هستند و به سایر تسهیلات گمرکی همچون تشریفات گمرکی وسائط نقیله، تشریفات گمرکی کالاهای همراه موکب داران و نیز میزان داروهای مجاز همراه مسافر با ذکر جزئیات، پرداخته شده است.

چگونگی تشریفات گمرکی وسائط نقیله

در بخش تشریفات گمرکی وسائط نقلیه، صدور پروانه موقت برای کلیه وسائط نقلیه سواری، کامیون، وانت و سایر وسایط اعم از عمومی، شخصی و دولتی مشمول اخذ مجوز از ستاد مرکزی عتبات عالیات یا نمایندگی‌های ستاد در مراکز استان‌ها هستند. این مجوز از تاریخ 27 مرداد ماه تا پایان اربعین اعتبار دارد.

تشریفات گمرکی کالاهای همراه موکب داران

به علاوه، در زمینه تشریفات گمرکی برای کالاهای همراه موکب داران، مطابق ضوابط جاری، صادرات برخی اقلام از جمله گوشت قرمز، برنج، روغن و مواد سوختی تحت محدودیت و ممنوعیت قرار گرفته‌اند. تفصیلات بیشتر در این زمینه در بخشنامه مذکور ذکر شده است.

میزان داروی همراه مسافر (زائرین) با رعایت ممنوعیت ها

در ادامه نیز، در نامه مذکور به مقررات مربوط به میزان داروی مجاز همراه مسافران نیز اشاره شده است. این تدابیر گمرکی با هدف ایجاد فرآیندی منظم و سامان‌دهی شده برای پیاده‌روی اربعین حسینی و به منظور حفظ منافع زائران و جامعه در این مسیر اتخاذ شده‌اند.

برای دیدن بخشنامه را اینجا کلیک کنید.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما