خرید تضمینی گندم در کشور از مرز ۹ میلیون تن گذشت

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
از ابتدای امسال تاکنون ۸ میلیون و ۹۳۴ هزار تُن گندم خریداری شده است و اکنون خرید تضمینی گندم به مرز ۹ میلیون تن رسید
خرید تضمینی گندم

به گزارش کیان آنلاین سید سعید راد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۸ میلیون و ۹۳۴ هزار تُن گندم خریداری شده است و اکنون خرید تضمینی گندم به مرز ۹ میلیون تن رسید، در صورتی که سال گذشته تا همین زمان، ۶ میلیون و ۶۰۹ هزار تُن گندم خریداری شده بود. خرید گندم در ۴ ماه و نیم نخستِ سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از رشدی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۲۵ هزار تُن برخوردار بوده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: میزان خرید گندم در استان خوزستان یک میلیون و ۷۲۰ هزار تُن، استان فارس نزدیک به یک میلیون تُن، استان‌های کردستان و کرمانشاه مجموعاً بیش از یک‌ونیم میلیون تُن و استان‌های گلستان و آذربایجان غربی مجموعاً بیش از یک میلیون تُن بوده است.

وی ادامه داد: بعد از این ۶ استان به‌ترتیب در هر یک از استان‌های لرستان، خراسان رضوی، همدان و ایلام بین ۳۰۰ هزار تا نیم میلیون تُن گندم خریداری شده است.

بر اساس اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ راد اضافه کرد: رشد خرید گندم در فارس بیش از نیم میلیون تُن، خوزستان ۳۶۰ هزار تُن، کرمانشاه ۲۸۰ هزار تُن و کردستان ۲۷۰ هزار تُن بوده است. بعد از این ۴ استان، به‌ترتیب هر یک از استان‌های لرستان، ایلام، آذربایجان غربی و بوشهر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تُن رشد خرید گندم داشته‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام خریدِ ۱۳۴ هزار میلیارد تومان گندم از کشاورزان، خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ تا ۹۶ درصد از مطالبات کشاورزان ۱۰ استان و ۵۰ تا ۶۹ درصد از مطالبات کشاورزان ۷ استان دیگر، بابت تحویل گندم پرداخت شده است و پیگیری واریز مابقی طلب این عزیزان نیز به‌صورت شبانه‌روزی در جریان است.مهر

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما