عدم رعایت نکات ایمنی خط تولید کارخانه فولاد گیلان منجر به مرگ کارگر شد

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
طبق اعلام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان، حادثه رخ داده در کارخانه فولاد گیلان در حین اجرای یک پروژه عمرانی و موقت بوده که طبق اعلام کارشناسان، هیچگونه نکات ایمنی در عملیات تجهیز و نوسازی خط تولید کارخانه فولاد گیلان رعایت نشده است.
حادثه کارخانه فولاد گیلان

به گزارش کیان آنلاین ، شرکت ذوب‌آهن فولاد خزر از چند وقت پیش مراحل توسعه‌ای خود را آغاز و خط تولید این کارخانه به همین دلیل تعطیل و نیمه تعطیل است و کارگران مشغول انجام فرآیند کارهای توسعه‌ای این کارخانه هستند.

در چند روز گذشته خبر فوت یکی از کارگران کارخانه فولاد خزر درحین فعالیت در بخش عمرانی این کارخانه و بر اثر ریزش بتن در روی سرشان در مخزن شش‌متری روغن جان خود را از دست داده و یک کارگر دیگر نیز بر اثر شدت جراحات در بیمارستان بستری و حال وی وخیم گزارش شده است.

جمعی از کارگران شرکت فولاد، طرح ۵۷ روزه توسعه کارخانه را عامل این بروز حادثه دانستند، درهمین خصوص سیاوش آقاجانی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفته که این اداره کل در حفظ سلامت کارگران در حوزه‌های مختلف جدیت داشته و ارتقای بازرسی‌ها، آموزش، افزایش برخورد با کارفرمایان متخلف و افزایش صلاحیت صدور ایمنی به پیمانکاران جزو اهداف این سازمان است که به بهتر شدن ایمنی در انجام کارها کمک می‌کند.

به گفته آقاجانی در چهار ماه نخست سال جاری ۳۱ مورد شکایت از کارفرما به علت‌عدم رعایت نکات ایمنی برای کارگر خود ثبت به مقامات قضایی ارجاع داده شده است که این امر نشان دهنده تلاش اداره کل کار برای حفظ جان کارگران است.

این مقام مسؤول حوزه کار و کارگری مدعی شد که «بازرسان اداره کل کار به طور مداوم و دوره‌ای از کارخانجات استان به ویژه کارخانجات پرخطر بازدید می‌کنند و کارخانه فولاد گیلان هم جزو واحدهای عظیم تولیدی پرخطر است که در گذشته هم در آن فوتی و حوادث شدید داشته‌ایم.»

طبق اعلام مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گیلان، حادثه رخ داده در کارخانه فولاد گیلان در حین اجرای یک پروژه عمرانی و موقت بوده که با هدف بهسازی، توسعه و تعمیر و تجهیز خط تولید انجام شده و طبق اعلام کارشناسان، هیچگونه نکات ایمنی در عملیات تجهیز و نوسازی خط تولید کارخانه فولاد گیلان رعایت نشده که نتیجه این سهل‌انگاری فوت یکی از کارگران بود.

آقاجانی با بیان اینکه بلافاصله بعد از این حادثه تیم‌های کارشناسی در محل کارخانه فولاد گیلان حضور پیدا کردند گفت که بعد از بررسی‌ها و مستندسازی دقیق متخلفین این حادثه به دادگاه معرفی می‌شوند و موضوع تخلف توسط دادگستری اعلام خواهد شد. / فارس

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما