مهاجرت کارمندان توییتر به تردز / مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که مهاجرت کارمندان توییتر به تردز با افزایش چشمگیری در حال انجام است و این کارمندان، تردز را فضایی برای اظهارنظر آزادانه و انتقاد از جو توییتر می‌شناسند!
استقبال از تردز و توییتر

به گزارش کیان آنلاین ، توییتر توسط جک دورسی، بیز استون و ابو هاسان فهیم روزی در در تاریخ ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تأسیس شد. جک دورسی به عنوان مؤسس، ایده اصلی را برای ایجاد یک پلتفرم مبتنی بر متن برای به اشتراک گذاشتن اخبار، تصاویر و دیگر محتواها ارائه داد. بیز استون و ابو هاسان فهیم روزی همکاران او در این پروژه بودند.

در ابتدا توییتر به عنوان یک پلتفرم پیام رسانی داخلی برای شرکت Odeo شروع شد. Odeo یک شرکت استارتاپ بود که در زمینه پخش پادکست فعالیت می‌کرد. با شکست در این حوزه و رو به رو شدن با مشکلات مالی، جک دورسی و تیمش تصمیم گرفتند توییتر را به یک پلتفرم جداگانه تبدیل کنند و به سمت توسعه آن حرکت کنند. به همین دلیل، در ابتدا توییتر به عنوان یک ابزار داخلی برای شرکت Odeo شروع شد و پس از آن به یک شبکه اجتماعی و پلتفرم به اشتراک گذاری اطلاعات تبدیل شد.

    توییتر به عنوان یک شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۹ شناخته شد. در این زمان، توییتر به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان تبدیل شده بود و بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال داشت. این شبکه اجتماعی به دلیل قابلیت‌های متعددی که به کاربرانش ارائه می‌کرد، از جمله امکان دنبال کردن شخصیت‌های مشهور، گفتگو با دوستان و به اشتراک گذاری اخبار و محتواهای جذاب، توانست جایگاه بسیار مهمی در دنیای اجتماعی به دست آورد.

    خرید توییتر توسط ایلان ماسک

    در ۱۴ آوریل ۲۰۲۲، ایلان ماسک، کارآفرین زاده آفریقای جنوبی، پیشنهاد خرید شرکت رسانه اجتماعی آمریکایی توئیتر را داد. او پیش‌تر ۹٫۱ درصد از سهام این شرکت را به قیمت ۲٫۶۴ میلیارد دلار خریداری کرده بود. پس از آن، توئیتر به ماسک پیشنهاد داد که به هیئت مدیره آن‌ها بپیوندد و ماسک نیز این پیشنهاد را پذیرفت.

    ایلان ماسک برای هر سهم توییتر ۵۴.۲۰ دلار پول نقد می‌پردازد، دقیقا همان پیشنهادی که از قبل مطرح کرد و آن را بهترین و آخرین پیشنهادش خواند. مبلغ کلی این قرارداد به نزدیک ۴۴ میلیارد دلار بود.

    شکایت اکس کورپ از Wachtell

    شرکت اکس کورپ (X Corp) متعلق به ایلان ماسک از شرکت حقوقی «واکتل، لیپتون، روزن و کاتز» (Wachtell, Lipton, Rosen & Katz) به‌دلیل هزینه هنگفتی که درست قبل از روی‌کار‌آمدن ماسک از توییتر دریافت کرده بود، شکایت کرد. این شرکت حقوقی به مالکان قدیمی توییتر کمک کرد تا معامله با ماسک را نهایی کنند، درحالی‌که او در آن زمان تلاش داشت از معامله ۴۴میلیارد دلاری کنار بگیرد. ماسک در شکایت خود مدعی شده که این شرکت حقوقی هزینه بسیار زیادی (۹۰میلیون دلار) از توییتر دریافت کرده است.

    زمانی که ماسک تلاش کرد از تصمیم خود برای خرید توییتر صرف‌نظر کند، سهام‌داران در ژوئیه ۲۰۲۲ با کمک شرکت حقوقی Wachtell تلاش کردند تا درنهایت ماسک را به خرید مجبور کنند. ماسک سرانجام در اکتبر همان سال و زمانی که مشخص شد احتمالاً در دادگاه شکست خواهد خورد، تغییر موضع داد.

    ایلان ماسک به‌دنبال بازپرداخت کامل هزینه دریافتی است. ماسک در شکایت خود نوشته است:

    «Wachtell با آگاهی کامل از این موضوع که هیچ‌کس به رفاه مالی توییتر اهمیتی نمی‌دهد، تصمیم گرفت تا جیب خود را با وجوهی از صندوق شرکتی که قرار است به ماسک تحویل داده شود، پر کند.»

    X Corp به‌عنوان بخشی از شکایت خود درخواست کرده است که هزینه ۹۰ میلیون دلاری بازپرداخت شود و گفته قراردادی که این هزینه براساس آن پرداخت شده، غیرقابل اجراست و وظایف امانت‌داری Wachtell Lipton و توییتر و قانون کالیفرنیا را نقض می‌کند.

    مهاجرت کارمندان توییتر به تردز

    بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که مهاجرت کارمندان توییتر به تردز با افزایش چشمگیری در حال انجام است و این کارمندان، تردز را فضایی برای اظهارنظر آزادانه و انتقاد از جو توییتر می‌شناسند!

    تنها چند روز پس‌از انتشار شبکه اجتماعی جدید شرکت متا و استقبال گسترده کاربران از آن، حال خبرها حاکی از سیل مهاجرت کارمندان توییتر به تردز است که رقابت بین ایلان ماسک (مالک توییتر) و مارک زاکربرگ (مالک متا) را جدی‌تر از قبل می‌کند و قطعاً دعواهای لفظی و یا شاید هم فیزیکی بین این دو کارآفرین بزرگ را شدت خواهد داد.

    شبکه اجتماعی تردز این روزها به بزرگ‌ترین کابوس ایلان ماسک تبدیل شده است. تا هفته پیش، توییتر انتخاب اول کاربران به عنوان یک شبکه اجتماعی متن‌محور بود اما با معرفی برنامه تردز، دیگر کمتر کسی از توییتر صحبت می‌کند و بسیاری از کاربران از شبکه اجتماعی جدید مارک زاکربرگ استفاده می‌کنند. موج استفاده کاربران از تردز حالا به ساختمان توییتر هم رسیده و برخی از کارمندان ایلان ماسک در این شرکت اکانت خود را در تردز ساخته‌اند!

    از روزی که شبکه اجتماعی تردز کار خود را آغاز کرد، ایلان ماسک از هر روشی استفاده کرد تا این شبکه اجتماعی تازه‌نفس را پایین بکشد. او در توییتر به تردز طعنه می‌زد و حتی وکیل او اعلام کرد به زودی از این شبکه اجتماعی به خاطر کپی از توییتر شکایت خواهد کرد.

    با این که تعدادی از کارمندان توییتر باور دارند در مقایسه تردز و توییتر، شبکه اجتماعی مارک زاکربرگ عملکرد بهتری دارد اما واقعیت این است که برخی از کارمندان ایلان ماسک برای تست و بررسی بیشتر تردز به این شبکه اجتماعی پیوسته‌اند. برای مثال یکی از کارمندان توییتر در اولین ترد خود، عبارت «تست شماره ۱» را نوشت. کارمند دیگری هم رسماً اعلام کرد برای تست کردن ویژگی‌ها تردز را نصب کرده است.

    در هر صورت نکته قابل توجه این است که تردز هر روز در حال رشد است و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک بتواند به آمار باورنکردنی ۲۰۰ میلیون کاربر برسد. البته این در صورتی است که رشد کاربران این پلتفرم همچنان ادامه پیدا کند؛ در گذشته پلتفرم‌هایی مانند کلاب هاوس رشدی پرسرعت را تجربه کردند اما با گذشت چندماه، دیگر افراد کمتری به صورت روزانه به آنها سر می‌زدند. ولی آیا تردز هم به سرنوشت کلاب هاوس دچار می‌شود؟

    تردز در مقایسه با توییتر هنوز برخی از ویژگی‌های اساسی مانند هشتگ، سوژه‌های داغ یا ترندها،  پیام‌های دایرکت، گفتگوی صوتی زنده، امکان ثبت نام کاربران غیر اینستاگرامی، مستقل شدن از اینستاگرام، را ندارد و تیم توسعه برنامه باید هر چه سریع‌تر آن‌ها را اضافه کنند.

    ماسک-متا

    تردز پتانسیل جایگزینی برای توییتر را دارد اما هنوز اول راه است و باید برای رسیدن به این هدف ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را به برنامه اضافه کند و آنها را بهبود دهد. همچنین در حال حاضر دیگر آن شور و هیجان اولیه که کاربران برای نصب تردز داشتن فروکش کرده و سرعت اضافه شدن کاربران جدید به این برنامه کاهش یافته است.

    با تمام این تفاصیر باید دید که آیا تردز می‌تواند از توییتر جلو بزند و برنده این رالی بزرگ و پرحاشیه شود یا مانند کلاب‌هاوس نمی‌تواند به هدف خود برسد. نظر شما درباره رقابت این دو برنامه و همچنین مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ چیست؟ نظرات خود را حتماً از طریق بخش کامنت‌ها با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

     

    مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
    محل تبلیغات شما