کاهش عرضه بیت کوین و اتریوم در صرافی‌ها

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
طبق گزارش بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، موجودی مبادله بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) در ماه ژوئن به میزان قابل توجهی کاهش یافته، زیرا دارندگان ارزهای دیجیتال بیشتری تصمیم گرفتند تا سرپرستی از دارایی‌های خود را به‌دست بگیرند.
کاهش عرضه بیت کوین و اتریوم

به گزارش کیان آنلاین ، گزارش گلدمن ساکس با تجزیه و تحلیل داده‌های زنجیره‌ای اعلام کرد که به احتمال زیاد بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به دلیل ترس از سرکوب‌های نظارتی و مسائل امنیتی احتمالی مرتبط با هک و سرقت، دارایی‌های خود را از صرافی‌ها دور کرده‌اند.

در نتیجه این انتقال دارایی افراد و ترجیح آن‌ها در نگهداری از دارایی‌های خود، عرضه دو ارز دیجیتال بزرگ بازار در صرافی‌ها بر اساس ارزش بازاری به‌ویژه در بیت کوین اکنون به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر 2022 نزدیک رسیده است.

به طور مشابه، عرضه اتریوم در صرافی‌ها نیز کاهش یافته و به سطوحی رسیده که از تاریخ می 2018 مشاهده نشده است. گفتنی است، این خبر ابتدا توسط کوین‌دسک گزارش شده بود.

ماینرهای بیت کوین در حال فروش هستند

گزارش گلدمن ساکس همچنین اشاره کرد که ماه ژوئن یک رکورد برای فروش موجودی استخراج کنندگان بیت کوین است. ماینرها از عملکرد قوی و صعود قیمت این ارز دیجیتال استفاده کردند که نتیجه آن تقریباً دو برابر شدن ورودی ماهانه بیت کوین از استخراج‌کنندگان به صرافی‌ها، به مبلغ 99 میلیون دلار بود. در این دوره، قیمت بیت کوین تقریباً 12 درصد افزایش یافت و تا پایان ماه به قیمت 30 هزار و 472 دلار رسید.

بازگشت کارمزد تراکنش به حالت عادی

علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، یکی دیگر از تحولات کلیدی در ماه ژوئن این بود که پس از ازدحام شبکه در ماه می، کارمزدهای تراکنش‌ها در نهایت به سطح عادی خود بازگشتند. در نتیجه، بیت‌کوین و اتر هر دو با افزایش 15.5 درصدی در بیت کوین و افزایش قابل توجه 37.5 درصدی در اتر، افزایش قوی در میزان فعالیت آدرس ماهانه تجربه کردند.

نمودار آدرس‌های جدید بیت کوین
منبع: Glassnode

افزایش فعالیت درون زنجیره‌ای

در نهایت، این گزارش افزایش فعالیت‌های جدید زنجیره‌ای را تشریح کرد. میانگین روزانه تعداد آدرس‌های جدید برای بیت‌کوین و اتر به ترتیب 9.8 و 48.2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

بر اساس این تحولات، به نظر می‌رسد کاهش عرضه بیت کوین و اتر در صرافی‌ها، همراه با افزایش فعالیت زنجیره‌ای، ممکن است نشان دهنده بازگشت بازار صعودی در آینده نزدیک باشد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما