گمرکات کشور به ایکس ری مجهز می‌شوند؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
در نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، فرماندهان نیروی انتظامی، سازمان انرژی اتمی و نمایندگان گمرکات جمهوری اسلامی نظرات فنی و عملیاتی خود را در خصوص دستگاه های آشکارساز نصب شده تولید داخل اعلام کردند.
مجهز شدن گمرکات کشور به ایکس ری

به گزارش کیان آنلاین ، در راستای  بررسی نحوه کار دستگاه های ناظر و عملیاتی در گمرکات کشور و نحوه بهره برداری از دستگاه های ایکس ری جاده ای در مبادی ورودی کشور،  کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دعوت از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی، نمایندگان سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی ریاست جمهوری، گمرکات کل کشور، سازمان برنامه و بودجه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سایر بخش های مرتبط تشکیل جلسه داد.

ابتدا در این جلسه مدیران سازمان گمرک ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته شده و قراردادهایی که با شرکت های تولیدکننده داخلی برای تکمیل مبادی ورودی کشور صورت گرفته شده ارایه کردند و در ادامه جلسه نیز شرکت های تولیدکننده داخلی در جهت تکمیل سیستم های نظارتی ایکس ری جاده ای و خودرویی به تشریح مشخصات فنی دستگاه های نصب شده در مبادی گمرک و همچنین توانمندی های فنی خود پرداختند.

در همین خصوص همچنین فرماندهان نیروی انتظامی، سازمان انرژی اتمی و نمایندگان گمرکات جمهوری اسلامی نظرات فنی و عملیاتی خود را در خصوص دستگاه های نصب شده تولید داخل اعلام کردند.

خضریان نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بحث قاچاق و برخورد قاطع و جدی با این پدیده از مطالبات همه بخش های کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

همچنین موضوع امنیتی گمرکات و جلوگیری از ورود هرگونه کالاهای غیرمجاز نظیر سلاح، مواد مخدر و یا تجهیزات غیرمجاز به داخل از مسائلی است که کمیسیون اصل نود آن را با حساسیت پیگیری می کند، لذا مقرر شد سازمان گمرک و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان دستگاه های بهره بردار با کسب مشورت از دیگر دستگاه های اجرایی و امنیتی مطالبات خود را از عملکرد فنی دستگاه های ایکس ری به تولید کنندگان داخلی اعلام کرده و براساس مشخصات فنی مذکور، تولیدکنندگان مکلفند محصولات خود را به روزرسانی کنند و استانداردهای اعلام شده را رعایت کنند./ تسنیم

 

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما