ثروتمندترین افراد جهان چه کسانی هستند؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
در جهان امروز، ثروتمندترین افراد با داشتن دارایی‌های چشمگیری در انواع صنایع و بخش‌های مختلف، نقش مهمی در اقتصاد جهانی و بهبود شرایط زندگی برخی از جوامع بازی می‌کنند.
ثروتمندترین افراد جهان

کیان آنلاین : در جهان امروز، ثروتمندترین افراد با داشتن دارایی‌های چشمگیری در انواع صنایع و بخش‌های مختلف، نقش مهمی در اقتصاد جهانی و بهبود شرایط زندگی برخی از جوامع بازی می‌کنند. اما بیشترین میزان ثروت این افراد به چه صنایع و بخش‌هایی ارتباط دارد؟ چه کسانی در لیست سرشماری ثروتمندان جهان قرار دارند؟ و چه اثراتی بر جوامع و اقتصاد جهانی دارند؟ در این مقاله به بررسی این موضوعات خواهیم پرداخت تا انتها همراه ما باشید.

ثروتمندترین افراد جهان

جف بزوس

اولین شخص ثروتمند جهان کسی نیست به جز جف بزوس. او مؤسس و مدیرعامل آمازون، بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین جهان است. بزوس در سال 1994 آمازون را تأسیس کرد و آن را به یک غول تجارت الکترونیک جهانی تبدیل کرد.

او همچنین صاحب واشنگتن پست و بلو اوریجین، یک شرکت اکتشاف فضایی است. دارایی خالص بزوس در سال‌های اخیر به دلیل موفقیت آمازون افزایش یافته است.

ایلان ماسک

مؤسس و مدیرعامل چندین شرکت از جمله SpaceX، Tesla و Neuralink است. ماسک دومین فرد ثروتمند به‌خاطر اهداف بلند پروازانه‌اش برای استعمار مریخ و ایجاد انقلابی در صنعت حمل‌ونقل با خودروهای الکتریکی و فناوری خودران شناخته شده است. دارایی خالص او در سال‌های اخیر به دلیل موفقیت تسلا که با ارزش‌ترین خودروساز جهان تبدیل شده، افزایش یافته است.

برنارد آرنو و خانواده

این شخص سومین شخص ثروتمند و مدیرعامل LVMH، بزرگ‌ترین شرکت کالاهای لوکس جهان است. LVMH صاحب برندهایی مانند Louis Vuitton، Christian Dior و Sephora است.

آرنو نیروی محرکه رشد این شرکت بوده و آن را از طریق خرید و مشارکت استراتژیک گسترش داده است. دارایی خالص او در سال گذشته به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته که عمدتاً به دلیل افزایش تقاضا برای کالاهای لوکس در آسیا بوده است.

برنارد آرنو LVMH را از طریق یک سری خرید و مشارکت استراتژیک به بزرگ‌ترین شرکت کالاهای لوکس جهان تبدیل کرده است.

او همچنین در شرکت‌های دیگری مانند Carrefour و Netflix سرمایه‌گذاری کرده است. آرنو به‌عنوان یک تاجر باهوش شهرت دارد و به دلیل مشارکت در هنر شناخته شده است.

بیل گیتس

در سال 1975 شرکت مایکروسافت، بزرگ‌ترین سازنده نرم‌افزار جهان را تأسیس کرد. او تا سال 2000 به‌عنوان مدیرعامل این شرکت خدمت کرد و اکنون از طریق بنیاد بیل و ملیندا گیتس بر امور بشردوستانه تمرکز دارد و چهارمین شخص ثروتمند جهان است.

گیتس میلیاردها دلار به طرح‌های بهداشت جهانی و برنامه‌های آموزشی اهدا کرده. بیل گیتس یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت است که به بزرگ‌ترین سازنده نرم‌افزار در جهان تبدیل شده است.

ارزش خالص گیتس در طول رونق فناوری در دهه 1990، زمانی که سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت بر بازار رایانه‌های شخصی تسلط داشت، افزایش یافت.

 

مارک زاکربرگ

مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک، بزرگ‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی جهان و پنجمین فرد ثروتمند مارک زاکربرگ است. زاکربرگ فیس‌بوک را زمانی که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود تأسیس کرد و از آن زمان به مرکز جهانی شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

او همچنین چندین شرکت دیگر از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ را خریداری کرده است. زاکربرگ در سال‌های اخیر به دلیل مدیریت فیس‌بوک با داده‌های کاربران و نقش آن در انتشار اطلاعات نادرست با انتقاداتی مواجه شده است.

وارن بافت

مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی، یک شرکت هلدینگ چندملیتی وارن بافت است. او با ثروت خالص بیش از 100 میلیارد دلار، ششمین فرد ثروتمند جهان است.

بافت به دلیل استراتژی سرمایه‌گذاری ارزشی خود شناخته شده و ثروت خود را از طریق سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف از جمله بیمه، انرژی و امور مالی به دست آورده است.

او همچنین به‌خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش معروف است و متعهد شده که بیشتر ثروت خود را به امور خیریه اهدا کند. مدیرعامل برکشایر هاتاوی میلیاردها دلار به اهداف مختلف از جمله آموزش و مراقبت‌های بهداشتی کمک کرده است.

لری پیج

لری پیج یکی از بنیان‌گذاران گوگل، بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان است. او با ثروت خالص بیش از 90 میلیارد دلار، هفتمین فرد ثروتمند جهان است.

پیج در سال 1998 گوگل را با سرگئی برین در زمانی که در مقطع دکترا بودند تأسیس کرد. این شرکت از آن زمان تابه‌حال گسترش یافته است تا سرمایه‌گذاری‌های متعدد دیگری از جمله نقشه‌های گوگل، یوتیوب و سیستم‌عامل اندروید را در بر گیرد.

پیج همچنین در سرمایه‌گذاری‌های دیگری از جمله استارت‌آپ‌های خودروهای پرنده و شرکت‌های انرژی پاک سرمایه‌گذاری کرده است.

لری الیسون

یکی از بنیان‌گذاران شرکت اوراکل، یک شرکت چندملیتی فناوری رایانه لری الیسون است. او با ثروت خالص بیش از 80 میلیارد دلار، هشتمین فرد ثروتمند جهان است.

الیسون اوراکل را در سال 1977 تأسیس کرد و تا سال 2014 به‌عنوان مدیرعامل این شرکت خدمت کرد. اوراکل بیشتر به دلیل نرم‌افزار پایگاه داده خود شناخته شده است، اما این شرکت از آن زمان به بعد توسعه یافته و شامل رایانش ابری، امنیت سایبری و سایر سرمایه‌گذاری‌ها شده است.

الیسون همچنین به‌خاطر علاقه‌اش به قایقرانی نیز معروف است و در تیم‌ها و مسابقات قایقرانی مختلف سرمایه‌گذاری کرده است.

او همچنین کمک‌های بشردوستانه قابل‌توجهی از جمله کمک مالی 200 میلیون دلاری برای ایجاد یک مؤسسه تحقیقات سرطان در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی داشته است.

 

سرگئی برین

این شخص به همراه لری پیج یکی از بنیان‌گذاران گوگل هست. او با ثروت خالص بیش از 80 میلیارد دلار، نهمین فرد ثروتمند جهان است.

برین در سال 1998 زمانی که در مقطع دکترا بود، گوگل را تأسیس کرد. دانشجوی دانشگاه استنفورد او تا سال 2019 به‌عنوان رئیس شرکت مادر گوگل، شرکت آلفابت، خدمت کرد.

برین همچنین در سرمایه‌گذاری‌های دیگری از جمله اکتشاف فضا و بیوتکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده است. او به‌خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش معروف است و میلیون‌ها دلار به اهداف مختلف از جمله تحقیقات بیماری پارکینسون کمک کرده است.

استیو بالمر

مدیرعامل سابق مایکروسافت و مالک فعلی تیم بسکتبال لس‌آنجلس کلیپرز استیو بالمر است. او با ثروت خالص بیش از 80 میلیارد دلار، دهمین فرد ثروتمند جهان است.

بالمر در سال 1980 به مایکروسافت پیوست و از سال 2000 تا 2014 به‌عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت کرد. مایکروسافت در طول مدت تصدی وی، به سرمایه‌گذاری‌های جدید مختلفی از جمله بازی و رایانش ابری گسترش یافت.

بالمر همچنین در سرمایه‌گذاری‌های دیگری از جمله هوش مصنوعی و فناوری مدنی سرمایه‌گذاری کرده است. او و همسرش کانی نیز کمک‌های بشردوستانه قابل‌توجهی از جمله کمک 50 میلیون دلاری به دانشگاه اورگان انجام داده‌اند.

موکش آمبانی

موکش آمبانی رئیس هیئت‌مدیره و بزرگ‌ترین سهام‌دار Reliance Industries است. او با ثروت خالص بیش از ۸۰ میلیارد دلار، یازدهمین فرد ثروتمند جهان است.

آمبانی این شرکت را از پدرش به ارث برد و از آن زمان به بعد آن را به سرمایه‌گذاری در خرده‌فروشی و رسانه گسترش داد. او همچنین جیو، یک شرکت مخابراتی را راه‌اندازی کرد که صنعت مخابرات هند را مختل کرده است.

آمبانی به‌خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش شناخته شده و میلیون‌ها دلار به اهداف مختلف از جمله آموزش و مراقبت‌های بهداشتی کمک کرده است.

آلیس والتون

دختر سام والتون مؤسس وال مارت و یکی از اعضای خانواده والتون است. او با ثروت خالص بیش از ۷۰ میلیارد دلار، دوازدهمین فرد ثروتمند جهان است.

والتون در سرمایه‌گذاری‌های مختلفی از جمله جمع‌آوری آثار هنری، پرورش اسب و املاک سرمایه‌گذاری کرده است. او به‌خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش شناخته شده و میلیون‌ها دلار به اهداف مختلف از جمله آموزش و هنر اهدا کرده است.

راب والتون

پسر سام والتون بنیان‌گذار وال مارت و عضوی از خانواده والتون راب والتون است. او با ثروت خالص بیش از ۷۰ میلیارد دلار، سیزدهمین فرد ثروتمند جهان است.

والتون از سال 1992 تا 2015 به‌عنوان رئیس والمارت بود و همچنین در سرمایه‌گذاری‌های دیگری از جمله بانکداری و املاک و مستغلات بوده است.

او به‌خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش مشهور است و میلیون‌ها دلار به اهداف مختلف از جمله آموزش و محیط‌زیست کمک کرده است.

ژونگ شان شان

مؤسس و رئیس Nongfu Spring، یک شرکت آب بطری و مالک شرکت داروسازی زیستی بیولوژیکی پکن Wantai است. او با ثروت خالص بیش از 60 میلیارد دلار، چهاردهمین فرد ثروتمند جهان است.

ثروت شانشان در سال 2020 با انتشار عمومی بهار Nongfu افزایش یافت و او را به ثروتمندترین فرد چین تبدیل کرد. او به‌خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش مشهور است و میلیون‌ها دلار به اهداف مختلف از جمله آموزش و فقرزدایی کمک کرده است.

ثروتمندترین افراد جهان

اثرات ثروتمندترین افراد جهان بر جوامع و اقتصاد جهانی

تأثیرات ثروتمندترین افراد جهان بر جوامع و اقتصاد جهانی بسیار متنوع است. این افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری‌های خود، به ایجاد شغل و ارزش افزوده در بخش‌های مختلف اقتصادی کمک کنند.

همچنین، با توجه به توانایی خود در سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ و نوآورانه، می‌توانند به پیشرفت تکنولوژی و ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار جدید کمک نمایند.

اما در کنار این موارد مثبت، برخی از این افراد در برخی از کشورها و جوامع، تأثیر منفی نیز دارند. به طور مثال، افزایش فاصله بین طبقات اجتماعی، نابرابری در دسترسی به آموزش و سلامت، و تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی برخی از این افراد، از جمله تأثیرات منفی آن‌ها هستند.

نتیجه نهایی

ثروتمندترین افراد جهان ثروت خود را از طریق ترکیبی از کارآفرینی، نوآوری و ارث به دست آورده‌اند. در لیست ثروتمندترین افراد جهان، افرادی از صنایع و بخش‌های مختلف نظیر فناوری، بازی‌های رایان‌های، خدمات مالی، بورس، بازرگانی، صنایع تولیدی، مالکیت زمین و املاک، انرژی و مواد معدنی، و … حضور دارند.

درحالی‌که ارزش خالص آن‌ها ممکن است با تغییرات در اقتصاد جهانی در نوسان باشد، اما تأثیر آن‌ها بر جهان تا سال‌های آینده همچنان محسوس خواهد بود. ممنون که تا انتها همراه ما بودید.

 

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما