فواید تخم کتان که نباید از آن غافل شد

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
از جمله فواید تخم کتان اینکه کاهنده کلسترول خون و ضدالتهاب است و به همین علت در تهیه غذاهای مختلف در آشپزی از آن استفاده می‌شود.
فواید تخم کتان
کیان آنلاین:از جمله فواید تخم کتان اینکه کاهنده کلسترول خون و ضدالتهاب است و به همین علت در تهیه غذاهای مختلف در آشپزی از آن استفاده می‌شود.
بذر کتان (flaxseed) به‌ علت داشتن مقادیر زیاد فیبر، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها ارزش غذایی زیاد و همچنین فواید زیادی برای سلامتی انسان دارد. از جمله فواید تخم کتان اینکه کاهنده کلسترول خون و ضدالتهاب است و به همین علت در تهیه غذاهای مختلف در آشپزی از آن استفاده می‌شود.
پژوهش انجام شده در موش سوری (mice) نشان داده که بذر کتان کاهنده وزن بدن است و اثر ضدچاقی دارد.
به این ترتیب که باکتری‌های روده تاثیر قابل توجهی بر وزن بدن در انسان و موش سوری دارند. رژیم غذایی یکی از عوامل اصلی موثر بر باکتری‌های روده است و تغییر دادن باکتری‌های روده از طریق رژیم غذایی یکی از روش‌های بهبود متابولیسم بدن است.
فیبرهای موجود در بذر کتان موجب افزایش باکتری‌های مفید در روده می‌شوند و باکتری‌های مذکور با تجزیه این فیبرها، اسیدهای چرب مفید بیشتری تولید می‌کنند که نتیجه نهایی آن افزایش فعالیت بدنی و مصرف انرژی در بدن، جلوگیری از چاقی و کاهش وزن است.

دانه کتان یکی از مواد غذایی بسیار مغذی کمتر شناخته شده است؛ البته در طب سنتی به استفاده از تخم کتان اشاره بسیاری شده و حتی بهترین طریقه مصرف بذر کتان برای لاغری نیز گفته شده است. تخم کتان سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هایی است که مصرف مقدار کمی از آن در روز می‌تواند نیاز ما به این مواد مغذی را برطرف سازد

بذر کتان یکی از قدیمی ترین محصولات زراعی جهان است. دو نوع قهوه ای و طلایی وجود دارد که هر دو به یک اندازه مغذی هستند.فقط یک وعده مقدار مناسبی از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3، همراه با چندین ویتامین و مواد معدنی مهم را فراهم می کند.

دانه کتان به ویژه سرشار از تیامین است، ویتامین B که نقش کلیدی در متابولیسم انرژی و همچنین عملکرد سلول ایفا می کند. همچنین منبع بسیار خوبی از مس است که در رشد مغز، سلامت سیستم ایمنی و متابولیسم آهن نقش دارد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما