روش‌های خانگی تقویت ناخن

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
امروزه ناخن‌های ما بازتابی از زیبایی، سلامت و تندرستی کلی ما هستند. ناخن‌های قوی و سالم نه‌تنها ظاهر خوبی دارند، بلکه نشان می‌دهند که بدن ما مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می‌کند
روش‌های خانگی تقویت ناخن

کیان آنلاین: امروزه ناخن‌های ما بازتابی از زیبایی، سلامت و تندرستی کلی ما هستند. ناخن‌های قوی و سالم نه‌تنها ظاهر خوبی دارند، بلکه نشان می‌دهند که بدن ما مواد مغذی مورد نیاز را دریافت می‌کند. بااین‌حال، ناخن‌های شکننده و ضعیف می‌توانند نشان‌های از مشکلات زیربنایی سلامتی مانند کمبود ویتامین یا مشکلات تیروئید باشد. در این مقاله به بررسی روش‌های خانگی تقویت ناخن می‌پردازیم پس اگر به دنبال سلامتی و زیبایی دست‌های خود هستید تا انتها همراه ما باشید.

روش تقویت ناخن

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مرطوب‌کننده طبیعی است که به جلوگیری از خشکی و شکنندگی ناخن‌های شما کمک می‌کند. همچنین این روغن سرشار از اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که ناخن‌ها را تغذیه و تقویت می‌کند.

به‌سادگی چند قطره روغن نارگیل گرم را روی ناخن‌ها و کوتیکول‌های آن بمالید و به‌آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی پوست بماند و صبح روز بعد با آب گرم بشویید.

روغن‌زیتون

روغن‌زیتون یکی دیگر از داروهای طبیعی است که به تقویت و تغذیه ناخن‌ها کمک می‌کند. سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای سلامت ناخن ضروری است.

به مقدار مساوی روغن‌زیتون و آب‌لیمو را با هم مخلوط کرده و مخلوط را کمی گرم کنید. ناخن‌های خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در مخلوط قرار دهید و در انتها با آب گرم بشویید.

روغن درخت چای

این یک روغن ضروری است که دارای خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی است. روغن درخت چای به جلوگیری از عفونت و تقویت ناخن کمک می‌کند.

چند قطره روغن درخت چای را با روغن نارگیل یا روغن‌زیتون مخلوط کنید و آن را به ناخن‌ها و کوتیکول‌های خود بمالید. چند دقیقه به‌آرامی ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید.

آب‌لیمو

ماده پر خاصیت دیگر آبلیمو است. آب‌لیمو سرشار از ویتامین C و اسیدسیتریک است که به تقویت و درخشندگی ناخن‌ها کمک می‌کند.

به‌سادگی ناخن‌های خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب‌لیمو خیس کنید و با آب گرم بشویید. همچنین می‌توانید مقدار مساوی آب‌لیمو و روغن‌زیتون را با هم مخلوط کرده و به ناخن‌ها و کوتیکول‌های خود بمالید. چند دقیقه به‌آرامی ماساژ دهید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

مکمل‌های بیوتین

روش‌های خانگی تقویت ناخن

بیوتین که به‌عنوان ویتامین H نیز شناخته می‌شود، یک ویتامین B کمپلکس است که برای سلامت ناخن ضروری است. این ویتامین به تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از شکنندگی کمک می‌کند.

البته در نظر داشته باشید که می‌توانید پس از مشورت با پزشک از مکمل‌های بیوتین استفاده کنید. دوز توصیه شده روزانه بیوتین 2.5 میلی‌گرم است.

روغن ویتامین E

ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که به ترمیم، تقویت ناخن‌ها، جلوگیری از عفونت و حفظ سلامت کوتیکول کمک می‌کند.

به‌سادگی چند قطره روغن ویتامین E را به ناخن‌ها و کوتیکول‌ها بمالید و به‌آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی پوست بماند و صبح روز بعد با آب گرم بشویید.

عصاره دم اسب

یک درمان طبیعی دیگر سرشار از سیلیس عصاره دم اسب است که یک ماده معدنی لازم و ضروری برای سلامت ناخن شماست. این عصاره به تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از شکنندگی کمک می‌کند.

شما می‌توانید از مکمل‌های عصاره دم اسب استفاده کنید یا عصاره را با آب گرم مخلوط کنید و ناخن‌های خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن قرار دهید.

ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا یک مرطوب‌کننده طبیعی است که به جلوگیری از خشکی و شکنندگی ناخن‌ها کمک شایانی می‌کند. همچنین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم که ناخن‌ها را تغذیه و تقویت می‌کند.

به‌سادگی مقدار کمی ژل آلوئه‌ورا را روی ناخن‌ها و کوتیکول‌های خود بمالید و به‌آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

مکمل‌های روی

روی یک ماده معدنی و برای سلامت ناخن ضروری است. روی به تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از عفونت ناخن کمک می‌کند. شما می‌توانید پس از مشورت با پزشک از مکمل‌های روی استفاده کنید. دوز توصیه شده روزانه برای مردان 11 میلی‌گرم و برای زنان 8 میلی‌گرم است.

این ماده نقش مهمی در تولید کراتین دارد. کمبود روی در بدن می‌تواند منجر به داشتن ناخن‌های ضعیف شود که به‌راحتی می‌شکنند یا شکافته می‌شوند.

بنابراین، مصرف مکمل‌های روی یا گنجاندن غذاهای غنی از روی؛ مانند غذاهای دریایی، آجیل و دانه‌ها در رژیم غذایی می‌تواند به تقویت ناخن‌های شما کمک کند.

مکمل مصرف کنید

گاهی اوقات، کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز می‌تواند منجر به ضعیف شدن ناخن‌ها شود. در چنین مواردی، مصرف مکمل‌ها می‌تواند به تقویت ناخن‌های شما از درون کمک کنند.

بیوتین

به‌عنوان ویتامین H شناخته می‌شود که یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای سلامت ناخن‌ها شماست. بیوتین نقش مهمی در تشکیل کراتین، پروتئینی که ناخن‌ها را می‌سازد، ایفا می‌کند.

کمبود بیوتین می‌تواند منجر به شکستن راحت ناخن‌ها شود؛ بنابراین، مصرف مکمل‌های بیوتین می‌تواند به تقویت ناخن‌های شما کمک کند.

آهن

یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای سلامت ناخن آهن است. کمبود آهن می‌تواند به ناخن‌های شما را ناخن‌های ضعیف و شکننده تبدیل کند.

بنابراین، مصرف کافی مواد غذایی غنی از آهن مانند اسفناج، عدس و گوشت قرمز ضروری است. بااین‌حال، اگر کمبود شدید آهن دارید، پزشک ممکن است مکمل‌های آهن را به شما توصیه کند.

ناخن‌ها را مرطوب نگه دارید

آیا می‌دانستید ناخن‌های خشک بیشتر مستعد شکستن و شکافتن هستند؟ بنابراین، مرطوب نگه‌داشتن ناخن‌ها یک کار ضروری است.

به طور مرتب از یک مرطوب‌کننده یا کرم کوتیکول با کیفیت خوب روی ناخن‌ها و کوتیکول‌های خود استفاده کنید. این به مرطوب نگه‌داشتن ناخن‌ها و جلوگیری از خشک شدن و شکننده شدن آن‌ها کمک می‌کند.

 

روش‌های خانگی تقویت ناخن

از ناخن‌های خود محافظت کنید

محافظت از ناخن‌ها در برابر آسیب در حفظ استحکام و سلامت آن‌ها بسیار مهم است. از قرار دادن ناخن‌های خود در معرض مواد شیمیایی خشن مانند شوینده‌ها و مواد شوینده که می‌توانند روغن طبیعی ناخن‌های شما را از بین ببرند و آن‌ها را ضعیف و شکننده کنند، خودداری کنید.

هنگام شستن ظروف یا تمیز کردن از دستکش استفاده کنید تا از ناخن‌های خود در برابر مواد شیمیایی خشن محافظت کنید. همچنین هنگام باز کردن قوطی یا بسته در استفاده از ناخن خودداری کنید، زیرا این کار باعث ضعیف شدن و آسیب دیدن آن‌ها می‌شود.

به ناخن‌های خود استراحت دهید

در نهایت، ضروری است که هرازگاهی به ناخن‌های خود استراحت دهید. استفاده مداوم از لاک ناخن یا ناخن مصنوعی می‌تواند به‌مرورزمان ناخن‌های شما را ضعیف کند.

بنابراین، ضروری است که هر چند هفته یک بار از این درمان‌ها استراحت کنید تا ناخن‌های شما نفس بکشند و بهبود پیدا کنند.

نتیجه نهایی

همه ما می‌دانیم داشتن ناخن‌های قوی و سالم نه‌تنها به دلایل زیبایی بلکه برای سلامت کلی بدن ضروری است. ناخن‌های ضعیف و شکننده می‌تواند نشان‌های از مشکلات اساسی سلامتی یا کمبودهای تغذیه‌ای باشند.

بنابراین، رعایت یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری و مصرف مکمل‌ها در صورت لزوم ضروری است.

علاوه بر یک رژیم غذایی سالم، مراقبت از ناخن‌ها، مرطوب نگه‌داشتن و محافظت کردن نیز می‌توانید به تقویت آن‌ها کمک نمایید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که هرازگاهی به ناخن‌های خود استراحت دهید و از قرار دادن آن‌ها در معرض مواد شیمیایی خشن یا استفاده از آن‌ها به‌عنوان ابزار برای جلوگیری از ضعیف شدن و آسیب رساندن به آن‌ها خودداری کنید. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد؛ ممنون می‌شویم در قسمت نظرات ما و دیگران خوانندگان را از تجربیات خود آگاه سازید.

 

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما