اردوغان برای سومین بار رئیس جمهور ترکیه شد/ با هم قرن ترکیه را خواهیم ساخت

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
اردوغان سخنان خود را با خواندن آهنگ "برای کسانی که می‌شنوند، برای کسانی که نمی‌شنوند" آغاز کرد و گفت: "شما دوباره این وظیفه را به ما دادید، ما با هم قرن ترکیه را خواهیم ساخت."
فهرست دارایی‌های اردوغان

به گزارش کیان آنلاین ، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از اینکه نتوانست بیش از ۵۰ درصد آرای لازم را برای پیروزی مطلق در دور اول انتخابات در ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت) کسب کند، بر اساس اعلام شورای عالی انتخابات این کشور در دور دوم انتخابات در نهایت به پیروزی رسید.

بر اساس گزارش شورای عالی انتخابات ترکیه با شمارش تقریباً تمام آرا، «اردوغان» در دور دوم، که روز یکشنبه برگزار شد، ۵۲.۱۴ درصد آرا را کسب کرد و بر «کمال قلیچداراوغلو»، رقیب خود که ۴۷.۸۶ درصد آرا را به دست آورده بود، غلبه کرد.

این آرا، جایگاه «اردوغان» را در تاریخ ترکیه نشان می‌دهد و او حکومت ۲۰ ساله خود را برای ۵ سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، با وجود اینکه شهروندان ترکیه ۲ هفته پس از انتخابات اولیه ۱۴ می‌ دوباره برای رای دادن فراخوانده شدند، میزان مشارکت حدود ۸۵ درصد است.

بر اساس آمارها، حدود ۶۴ میلیون نفر در ترکیه واجد شرایط شرکت در انتخابات این کشور بودند.

اردوغان، رئیس جمهور منتخب ترکیه پس از مسجل شدن پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری از استانبول به آنکارا رفت و در مقابل کاخ ریاست جمهوری ترکیه برای جمعیت کثیری از هوادارانش سخنرانی کرد.

رجب طیب اردوغان که توانست در دور دوم انتخابات نیز بر رقیب خود پیروز شود و برای سومین بار رئیس جمهوری ترکیه شود،سخنرانی خود در مقابل کاخ آک‌سارای را هم با یک آواز شروع کرد.

اردوغان سخنان خود را با خواندن آهنگ “برای کسانی که می‌شنوند، برای کسانی که نمی‌شنوند” آغاز کرد که اغلب در تجمعات خود در دوره مبارزات انتخاباتی می‌خواند.

اردوغان در سخنرانی خود گفت ۳۲۰ هزار نفر در کاخ ریاست‌جمهوری هستند. او به جمعیت حاضر گفت: “شما دوباره این وظیفه را به ما دادید، ما با هم قرن ترکیه را خواهیم ساخت.”

اردوغان گفت: ملت ما حکم ریاست جمهوری را به مدت ۵ سال به ما تفویض کرده است. من می‌خواهم از تک تک ملتم که ما را شایسته مسئولیت اداره کشور کرده‌اند، تشکر کنم.

وی خواستار “وحدت و همبستگی” شد و گفت: این دموکراسی ترکیه است که امروز برنده شد.

او سپس افزود حزب مخالف جمهوریخواه خلق در انتخابات سال ۲۰۱۸ ۱۴۶ نماینده را به دست آورد و در انتخابات پارلمانی اخیر این تعداد به ۱۶۹رسید. اما او ادعا کرد که آنها قدرتمندتر نیستند، چون (این کرسی‌ها ) بخشی از ائتلاف‌شان است.

اردوغان گفت: او (قلیچداراوغلو) برخی از کرسی‌ها را به احزاب دیگر ائتلاف خود داد و شمار کرسی‌های حزب او به ۱۲۹ کاهش یافت. او پرسید آیا ۱۲۹ از ۱۴۶ بزرگتر است؟

اردوغان هم‌چنین گفت، یک میلیون سوری را که در ترکیه هستند، به کشورشان بر می‌گرداند.

وی در عین حال گفت: ما با قطر برای پروژه جدیدی در سوریه قرارداد بستیم. ما با این پروژه خانه‌های جدیدی در آنجا خواهیم ساخت و میلیون‌ها سوری دیگر می‌توانند برگردند و در آنجا زندگی کنند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما