صدای پای پادشاه عمان در خیابان فردوسی

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
پادشاه عمان کیان آنلاین

به‌گزارش «کیان آنلاین»: پس از ماه‌ها گمانه‌زنی نهایتا فردا (یکشنبه 7 خرداد ماه) «هیثم بن طارق آل سعید» پادشاه عمان وارد تهران خواهد شد. ورود او به تهران همراه با خبرها و تغییرات محسوس و نامحسوس دیپلماسی خواهد بود. همین حالا و قبل از آمدن این پادشاه حوزه «خلیج فارس» می‌توانیم تاثیراتش را بر بازرا مشاهده کنیم. این در حالی است که وضعیت با بیم و امید توسط اهالی بازار رصد می‌شود و انتظار می‌رود قیمت‌ها در وضعیت کاهشی قرار بگیرد ولی هیچ بعید نیست که بار دیگر شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.
مسائل سیاست خارجه همواره بر بازار ایران تاثیر گذار بوده است، به‌خصوص در مورد رابطه با غرب و آنچه امضای برجام+ نامیده می‌شود. برخی بر این باورند برجامی که در سال 2018 به امضا رسید حالا در زیر خروارها خاک خوابیده است و امیدی به احیای آن وجود ندارد. در پی این موضوع ایران و گروه 5+1 باید به‌دنبال توافق جدیدی باشند که البته خطوط قرمز جمهوری اسلامی اجازه چنین مهمی را نخواهد داد به‌خصوص حالا که اتحاد ایران و شرق مستحکم‌تر از گذشته شده است. اگر به چینش تیم مذاکره کننده هم نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که دولت سیزدهم و مجموعه حاکمیت تاکید دارند که اگر قرار است برجام دیگری به امضا برسد نیاز به امتیازات بیشتری دارند. حضور بن طارق در تهران به‌غیر از مذاکرات با غرب پیام‌های منطقه‌ای هم به همراه خواهد داشت که بهبود روابط دیپلماتیک با «قاهره» یکی از این موضوعات است.
طبق اخباری که از بازار تهران به گوش می‌رسد گویا وضعیت در آرامش کامل به سر می‌برد و قیمت دلار و … تا کنون نسبت به هفته گذشته تغییر محسوسی نکرده است که بخواهیم از آن به‌عنوان حباب نام ببریم.
آزادی «اسدالله اسدی» که برخی معتقدند عمان میانجی تبادل زندانیان میان بلژیک و ایران بود، هم یکی دیگر از رخدادهای هفته‌های اخیر است. هرچند دیپلمات‌های ایران و غربی همواره تاکید دارند که موضوع تبادل زندانیان ربطی به برجام و … ندارد ولی همواره یکی از موضوعات مهم سیاست‌خارجه محسوب می‌شود که در ادامه می‌تواند باعث افزایش و یا کاهش قیمت ارز شود.
با همه این موضوعات قیمت‌ها در معاملات پشت خطی، نوسان قابل توجهی را نشان نداده است. در صورتی که در روز جاری هم معامله‌گران کاهشی نتوانند جبهه‌های حمایتی را در هم بشکنند، مشخص می‌شود بازار ارز در محدوده حمایتی فعلی منتظر خبرهای مهمتری هستند.
طبق آخرین گزارش‌ها دلار تهران در حمایت ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومانی قرار گرفته و حمایت ۵۱ هزار و صد تومان حمایت پیش روی آن در صورت کاهش قیمت ها در روز جاری است. مقاومت ۵۲ هزار و ۲۰۰ اولین ایستگاه افزایشی است که پس از آن مقاومت های ۵۲ هزار و ۶۰۰ و همچنین ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان وجود دارند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما