دولت برای افزایش قیمت بنزین چه تصمیمی می‌گیرد

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
کیان انلاین بنزین

به گزارش «کیان آنلاین»: قیمت بنزین همواره برای شهروندان و دولت‌ها در ایران چالش آفرین بوده است و هر بار که اندکی قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند شاهد اعتراضات شهروندان به این موضوع خواهیم بود. اما با همه این شرایط دولت می‌گوید که بیش از حد به حوزه بنزین یارانه پرداخت می‌کند و همواره در تلاش است تا در موقعیتی قیمت را افزایش دهد ولی همانطور که نرسی قربان به خبرآنلاین می‌گوید: «تصمیم‌گیری در مورد قیمت بنزین تنها به فاکتورهای اقتصادی مرتبط نیست.»
نرسی قربان، تحلیلگر حوزه انرژی در گفت‌وگوی در مورد پیشبینی برای افزایش قیمت بنزین می‌گوید:«هر چند نرخ سوخت همواره برای همه کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است اما حساسیت بر مساله بنزین در ایران چیزی فراتر از عرف و استاندارد جهانی است.قیمت بنزین در سال جاری دستخوش افزایش نشود اما دولت با سیاست‌های غیرقیمتی و اعمال محدودیت، فضای عرضه بنزین را دستخوش کاهش کند.»
این کارشناس اقتصادی در همین مورد ادامه می‌دهد: «تصمیم‌گیری در مورد قیمت بنزین تنها به فاکتورهای اقتصادی مرتبط نیست. نمی‌شود به این نکته استناد کرد که چون بنزین در ترکیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از ایران گران‎تر است، باید در ایران هم گران شود. شرایط اقتصادی ایران شباهتی به این کشورها ندارد و موضوع مهم نیز همین نهفته است.»

منبع خبر: خبرآنلاین

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما