بودجه باید برمبنای درآمد تخصیص یابد

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت گفت: ما نباید بودجه را طوری هزینه کنیم که شهرداری بدهکارشود من به شهردار تاکید می کنم که بودجه برمبنای درآمد تخصیص اعتبار صورت بگیرد و این موضوع در بودجه ۱۴۰۲ آماده است.
شفیعی و تخصیص بودجه برمبنای درآمد

به گزارش کیان آنلاین به نقل از گیلان صدر،  سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در جلسه این کمیسیون در رابطه با مسائل بودجه ای شهرداری رشت گفت: ما نباید بودجه را طوری هزینه کنیم که شهرداری بدهکارشود. من به شهردار تاکید می کنم که بودجه برمبنای درآمد تخصیص اعتبار صورت بگیرد و این موضوع در بودجه ۱۴۰۲ آماده است.

وی افزود: در این زمینه کمیته ای نیز در شهرداری تشکیل شده که بر مبنای درآمد بودجه تخصیص اعتبار داده شود و اگر  این طوری نباشد قطعا دچار کسری و بی برنامگی می شویم. همان طور که فعلا سازمان فرهنگی فراتر از ظرفیت خود هزینه کرده و برخی سازمان های دیگر هم همین گونه است.

شفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی شهرداران مناطق در بخش تملک دارایی تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته اند  و بیشتر در این رابطه هزینه کرده اند و بدهکاری باری  برای شهرداری به ارمغان آورده اند و اهتمام جدی برای کسب درآمد نداشته اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت همچنین با اشاره به تلاش‌ها برای دریافت وام ۵۰۰ میلیارد تومانی از بانک رفاه کارگران گفت: در این زمینه جلسه ای با رئیس بانک رفاه استان داشتم و توافقات خوبی صورت گرفته است. ما وام را بر مبنای هزینه های جاری و پرداخت تعهدات و حقوق گره نزدیم. بلکه در روابط بودجه تصریح کرده ایم که وام را به پروژه های عمرانی اختصاص دهیم. یعنی وام ۵۰۰ میلیاردی به امثال  بازگشایی معابر و یا رینگ ۹۰ متری اختصاص پیدا کند و در این زمینه خود بانک هم شریک خواهد بود.

گفتنی است در این جلسه برخی مصوبات از جمله کمک به تیم داماش و  یکی از مساجد  تصویب و به شورا ارسال شد. همچنین لایحه تشکیل سامانه ۱۳۳ برای شکایات از تخلفات رانندگان تاکسی توسط  سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت به شورا ارائه شد که برای بررسی های بیشتر به جلسات بعدی موکول گردید.

 

 

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما