راه اندازی اپلیکیشن معرفی اماکن گردشگری گیلان به ۱۵ زبان دنیا

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
جهانی گفت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان« اپلیکیشنی» در راستای معرفی اماکن گردشگری, توریستی و بوم گردی به ۱۵ زبان دنیا در ایام نوروز طراحی کرده است .
گردشگری گیلان

به گزارش کیان آنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان در حاشیه مراسم آیین سنتی سمنو پزان که در روستای سیاه کوچه از توابع بخش مرکزی شهرستان آستانه اشرفیه در محل «اقامتگاه بومگردی حاج رضا» برگزار شد, گفت: آیین سنتی سمنو پزان از سنت های دیرینه مردمان شمال کشور و استان گیلان در تاریخ و فرهنگ و تمدن کهن می‌باشد.

دکتر ولی جهانی با بیان اینکه این سنت هنوز در اکثر روستاهای استان گیلان به ویژه در مناطق جلگه ای و کوهپایه حفظ شده است و مردم این کار را قبل از شروع سال انجام می دهند اظهار داشت: در نظر داریم این سنت را به ثبت آثار ملی برسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در سالهای اخیر بمنظور ایجاد نشاط اجتماعی و حفظ و احیای سنت ها و آیین‌های کهن بومی و محلی استان گیلان درصدد برپایی چنین جشنواره ها است .

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال‌جاری ، سال متفاوتی خواهد بود، از برگزاری ۵۰ جشنواره فرهنگی، هنری و سنتی مثل جشنواره سمنو پزان در سراسر استان گیلان خبر داد و از آغاز به کار ستاد نوروز میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از ۲۰ اسفند خبر داد که خدمات دهی به مسافران و گردشگران را انجام میدهد.

جهانی خاطرنشان کرد: سازمان میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان در ایام نوروز در مناطق مختلف استان جهت ارتقای نشاط اجتماعی جشنواره ها، نمایشگاه ها کلاس های مختلف آموزشی برگزار خواهد کرد .

وی با بیان اینکه در تاریخ ۵ فروردین ماه اغاز ماه مبارک رمضان است، گفت: در این ایام جشنواره هایی که برگزار می شود با در نظر گرفتن شأن و منزلت ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی افزود : طبق تاکید استاندار محترم و ریاست محترم جمهوری در ایام نوروز در ورودی های شهرستان ها برنامه هایی متنوعی مثل ؛ برپایی نمایشگاه جهت عرضه هنرهای سنتی و محصولات صنایع دستی برگزار میشود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در راستای اجرای این برنامه ها در کلیه شهرستان ها با کمک و همکاری شهرداران ۵۲ شهر استان گیلان و فرمانداران ۱۷ شهرستان استان صورت می‌گیرد.

جهانی در پایان این گفتگو در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان جهت معرفی اماکن گردشگری و بوم گردی استان گیلان در ایام نوروز چه اقداماتی در دست دارد ،گفت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان« اپلیکیشنی» در راستای معرفی اماکن گردشگری, توریستی و بوم گردی به ۱۵ زبان دنیا طراحی کرده است .

وی افزود: همچنین بروشور ها و بنرهای زیادی نیز در دست تهیه داریم .

جهانی یادآور شد: سایت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین سایتهای فرمانداریهای شهرستان ها و ۱۷ اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ۲۲ پایگاه حفاظتی میراث‌فرهنگی و نزدیک به ۳۰ موزه آمادگی کامل جهت خدمات دهی به مسافران و گردشگران در ایام نوروز دارند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما