جشن ثبت جهانی کرم ابریشم در لنگرود به خرداد ۱۴۰۲ موکول شد

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
جلالی از برگزاری جشنواره آیین کج چینی و جشن ثبت جهانی کرم ابریشم در سال جدید خبر داد و گفت: این‌ جشن ۲۴ و۲۵ خرداد ۱۴۰۲ باحضور پنج تن ازسفرای کشورهای حاشیه خزر ومقامات وزارت جهادکشاورزی ومدیران استانی برگزار خواهد شد.
ثبت جهانی پرورش کرم ابریشم در لنگرود

به گزارش کیان آنلاین،  محمد رضا جلالی_ فرماندار شهرستان لنگرود_  با بیان اینکه بحث نوغان و تولید ابریشم از جمله فرصت های نابی است که هنوز در برخی از مناطق ازجمله لنگرود مورد توجه نوغانداران است، گفت: با حمایت های وزارت جهادکشاورزی و ومرکز توسعه نوغانداری کشور می توانیم این فرصت ثروت ساز را رونق دهیم.

فرماندار شهرستان لنگرود با تاکید یر اینکه راه خلق ثروت جدید و منبع جدید ثروت را باید به جوانان یاد دهیم، تصریح کرد: نوغانداری و تولید ابریشم و ایجاد ثروت از طریق نوغان در جامعه باید باز تولید شود و در همین زمینه ضروری است جوانان را به امر تولید ابریشم و نوغان راغب کنیم.

جلالی تاکید کرد: رونق نوغانداری می تواند یک فرصت ثروت ساز برای مردم شهرستان باشد.

جلالی از برگزاری جشنواره آیین کج چینی وهمچنین جشن ثبت جهانی میراث ناملموس پرورش کرم ابریشم وتولید سنتی ابریشم برای بافندگان در سال جدید خبر داد و افزود: این‌ جشن ۲۴ و۲۵ خرداد ۱۴۰۲ باحضور پنج تن ازسفرای کشورهای حاشیه خزر ومقامات وزارت جهادکشاورزی ومدیران استانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک سوم تولید نوغان در شهرستان لنگرود است و شهرستان از این لحاظ موقعیت ممتازی در امرتوسعه نوعانداری دارد لذا باید تلاش کنیم این امر به نحو شایسته ای تمهید و مردم را به حوزه احیا نوغان و ابریشم برگردانیم.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما