ایران سه کشور برتر آسیا در شطرنج است

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: کشور ما دارای شطرنجبازان برجسته‌ای است و جزو سه کشور برتر در آسیا و یکی از کشورهای صاحب‌نام در رشته شطرنج در جهان بشمار می‌رویم.
ایران سه کشور برتر آسیا در شطرنج

به گزارش کیان آنلاین به نقل از ایرنا، حسن تامینی، رئیس فدراسیون شطرنج اظهار کرد: تیم ملی و شطرنجبازان ایران در جهان از برترین‌ها محسوب می‌شوند و محمدامین طباطبایی در آخرین مسابقات جهانی نیز به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت و جزو هشت شطرنجباز برتر جهان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به مقام‌هایی که شطرنجبازان ایرانی کسب کرده و با توجه به استعدادها و پتانسیل‌های موجود و با وجود اینکه این فدراسیون رو پا و رو به رشد است، جزو سه کشور برتر در آسیا و یکی از کشورهای صاحب‌نام در رشته شطرنج در جهان بشمار می‌رویم.

وی به مهمترین برنامه‌های فدراسیون شطرنج اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین هدف ما ، کشف استعدادها و رشد استعدادیابی است تا بتوانیم نونهالان، نوجوانان و جوانان بیشتری را تحت پوشش قرار داده و علاقمندان این رده‌های سنی را کشف کرده و تحت حمایت خود قرار دهیم.

رئیس فدراسیون شطرنج اضافه کرد: با وجود اینکه خانواده‌ها تا حد معینی می‌توانند برای رشد ورزشی فرزندان خود حمایت مالی کنند، هدف ما این است که این استعدادها را کشف کنیم و آنان را تحت حمایت فدراسیون قرار دهیم تا خانواده‌ها در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند.

تامینی بیان کرد: چون هزینه‌ها زیاد است و به طور حتم اکثر خانواده ها نمی‌توانند بیش از حد در این بخش برای فرزندان خود سرمایه‌گذاری کنند از اینرو در صورت مشاهده استعدادهای مناسب فضایی را ایجاد کرده تا آنان را جذب و حمایت کنیم که این امر باعث پشتوانه‌سازی مناسبی می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث استعدادیابی و کشف استعدادهای جدید در شطرنج، برگزاری چند مسابقه بین‌المللی و لیگ شطرنج نیز از دیگر برنامه‌های این فدراسیون تا پایان سال‌جاری است که در این راستا جام پایتخت را هفته گذشته با حضور ۶۰۰ شطرنجباز از ۱۴ کشور برگزار کردیم.

وی گفت: برگزاری جام بین‌المللی فردوسی در مشهد، جام خاوران در خراسان جنوبی و برگزاری مسابقات نوروزگاه در تهران در رشته شطرنج از دیگر برنامه‌های مهم این فدراسیون بشمار می‌رود و برای تقابل شطرنجبازان برجسته ایرانی با زبده‌ترین شطرنجبازان جهان به طور مداوم مسابقات مختلفی را برگزار می‌کنیم.

رئیس فدراسیون شطرنج به نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت نیز برای برگزاری شایسته این رقابت ها کردند.

وی افزود: حدود ۸۰۰ شطرنجباز در این دوره از مسابقات حضور یافته و سطح کیفی این دوره نیز بسیار مطلوب است و ورزشکارانی از کشورهایی همانند جمهوری آذربایجان که شرایط خاصی داشتند در این دوره حضور دارند.

تامینی در خاتمه بیان کرد: برای برگزاری این گونه مسابقات بین‌المللی که شطرنجبازان زبده‌ای از کشورهای مختلف حضور می‌یابند نیاز به حمایت بیشتر مسئولان داریم چون منابع فدراسیون، هیات و حتی اداره ورزش محدود است و انتظار است که استانداری در این بخش حمایت بیشتری از این رقابتها داشته باشد.

نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت از عصر یکشنبه هفته گذشته با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده که این مسابقات روز دوشنبه اول اسفندماه با معرفی نفرات برتر خاتمه می‌یابد.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما