حقیقت‌پور: دولت رئیسی کاری کرد اروپا هم با ایران دشمن شود!/ کاهش تورم باید کفِ خیابان خودش را نشان بدهد نه در سخنان رئیس جمهور

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
منصور حقیقت پور

کیان آنلاین – سعید شمس: «در زمینه کنترل تورم ما با مشکلات جهانی و منطقه‌ای مواجه شدیم، ولی در شش ماه اول دولت، کنترل تورم شد» منصور حقیقت‌پور نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با کیان آنلاین در واکنش به این اظهارنظر ابراهیم رئیسی اظهار داشت: نمی‌دانم آقای رئیسی چطور حساب کرده و بر اساس کدام آمار چنین ادعای را مطرح کرده است. مرغ از ۲۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسیده و مردم حتی در تهیه پیاز و سیب زمینی به مشکل بر می‌خورند اما رئیس جمهور می‌گوید تورم کاهش یافته است!

حقیقت‌پور می‌گوید: کاهش تورم باید کفِ خیابان خودش را نشان بدهد نه در سخنان رئیس جمهور. ایشان در حالی از عوامل خارجی گفته‌اند که در زمان انتخابات به صراحت این وعده را داده بود که اجازه نمی‌دهد عوامل خارجی اقتصاد داخلی را تحت تاثیر قرار بدهد. باید به دولتی‌ها متذکر شد، علت اصلی اصرار ما برای تلاش دولت در راستای احیای برجام، آنهم در حالی که اختیار دارند و با دیگر ارگان‌ها در هماهنگی کامل هستند، این بود که می‌خواستیم، خودمان خودمان را در معرض تهدید‌ها و همچنین محدودیت‌ها قرار ندهیم. در واقع دولت ر بعضی جا‌ها با بعضی از اقدام‌ها خودزنی می‌کند.

دولت رئیسی کاری کرد که اروپا هم با ایران دشمن شد!

این فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: جالب است، در این شرایط بدِ اقتصادی به دلیل ندانم‌کاری و نابلدی، کاری کردیم که اروپایی‌ها هم بنای رودررویی با ما داشته باشند. در صورتی‌که اروپا پیش از شروع به کار این دولت، در پرونده هسته‌ای با ایران همکاری داشته و به طور واضح نسبت به رفتار‌های آمریکا نسبت به ایران موضع‌هایی منفی می‌گرفتند. چه کسی و چه کار‌هایی رابطه با اروپا را به هم زد؟ جواب این است، همان‌هایی که دولت و مجلس در کنترل آن‌ها است. حتی صدا و سیما و تریبون‌های مهم هم در کنترل آن‌ها هستند.‌ای کاش آقای رئیسی و همکارانشان درباره تورم در دانشکدهِ اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و راجع به دیپلماسی در دانشگاه تهران حرف بزنند تا کسانی باشند که حرف و نظرشان را درباره سیاست‌های دولت بدهند. اینکه آقایان در تلویزیون حرف می‌زنند و ادعا می‌کنند، هیچ فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد.

مهاجرت به کفاش‌ها و لحاف‌دوز‌ها هم رسیده است

او می‌گوید: رئیس دولت همچنین گفته است روی وعده‌شان مبنی بر مخالفت با محدودیت اینترنت پایبند هستند. باید پرسید، ماجرای استعفای آقای فیروزآبادی از شورای عالی مجازی چیست؟ ایشان به دلیل مخالفت با اعمال کنترل بیشترِ اینترنت کنار رفتند یا دلیل دیگری دارد؟ رئیسی در حالی فعالیت برنامه‌های داخلی را نشانه‌ای از تحقق وعده مخالفت با محدودیت اینترنت عنوان می‌کند که برنامه‌های «ایتا»، «بله» و … دامنه بسیار ضعیفی دارند و نمی‌توانند سرویس‌دهی خوبی داشته باشند. ظاهراً هیچ‌کس در دولت نیست که به اهمیت فضای مجازی برای مردم واقف باشد. شاهدم که قشر‌های مختلف مجبور به مهاجرت شده‌اند. یعنی مهاجرت به کفاش‌ها و لحاف دوز‌ها هم رسیده است.

وزیر اقتصاد ما چه جایگاهی در فضای اقتصادی کشور دارد؟

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: دولت در صنعت خودرو هم زمینگیر است و نمی‌دانند چکار کنند. چرا؟ چون وزارتخانهِ مهم صمت آدم مهم، کاربلد و متخصص می‌خواهد نه اینکه فردی به دلیل رابطه یا همسویی سیاسی انتخاب شود. در واقع آدم‌های کوچولویی که در دولت به عنوان وزیر و معاون و … فعالیت می‌کنند، دلیل اصلی ناامیدی مطلق مردم هستند. وزیر اقتصاد ما در کجای فضای اقتصادی کشور قرار دارد؟ وزیر ارتباطات چی؟ وزیر صنعت چطور؟ دولت سیزدهم متشکل از عناصر ضعیف و حداقلی استفاده است، چون خودشان ضعیف‌اند. مدیریت کشور آدم‌هایی می‌خواهد که شایستگی بالایی داشته باشند. مردان دولت فعلی با هیچ متر و معیاری در قواره‌ها اداره کشور نیستند. من بعضی از وزیران رئیسی را در خیابان ببینم، نخواهم شناخت.

پیراهن‌دوز‌ها هم می‌روند ترکیه تا آنجا پیراهن بدوزند

حقیقت‌پور می‌گوید: رئیس جمهروی در حالی در تلویزیون از تحقق وعده یک ملیون شغل خبر داد که مشخص است، اینطور نیست. حالا اگر ایشان می‌دانند که این اتفاق افتاده، اسناد یک ملیون کارمند و کارگری که در طول یکسال اخیر بیمه شده‌اند را به طریقی در اختیار مردم بگذارد. این ادعا در حالی است که کارگاه‌ها و مراکز تولیدی تعطیل و چقدر شغل ریزش کرده است. حالا دیگر پیراهن‌دوز‌ها هم می‌روند ترکیه تا آنجا پیراهن بدوزند.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما