کنعانی‌مقدم: رئیسی تیم اقتصادی را جابجا کند/ اعضای کابینه تخصص و تجربه ندارند

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
حسین کنعانی مقدم

کیان آنلاین – سعید شمس: حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با کیان آنلاین با اشاره به به هم ریختگی وضعیت اقتصادی اظهار داشت: این روز‌ها شاهد نوعی افسارگسیختگی در مباحث مربوط به اقتصاد هستیم. دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومان، سکه ۲۵ ملیونی شده و کالا‌های مصرفی مردم بعضاً افزایش بالای ۱۰۰ درصدی را نسبت به سال پیش تجربه می‌کنند تا بتوان اینطور گفت، تاًمین سفره‌های حداقلی هم برای مردم دغدغه برای مردم دغدغه شده است.

دولت‌هاعادت دارند مشکلات را به تحریم‌های بین‌المللی ربط بدهند

او می‌گوید: دولت‌ها در این چند سال، اصرار و عادت دارند همه مشکلات را به تحریم‌های بین‌المللی ربط بدهند تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. این درست که تحریم‌های بین‌المللی طاقت‌فرسا هستند، اما نمی‌توان این مساله را تنها دلیل قرار گرفتن مردم در تنگنای معیشتی دانست. در واقع اگر مدیریتی کارشناسی شده و تواًم با واقع بینی باشد، حتی در حالت تحریم هم می‌توانیم گلیم‌مان را به نوعی از آب بیرون بکشیم.

کنعانی مقدم افزود: آقای رئیسی با اینکه می‌دانستند کشور در شرایط تحریم به سر می‌برد، در بزنگاه انتخاباتی وعده آرامش مالی به مردم دادند و حتی گفتند، اقتصاد کشور را به مناسبات بین المللی گره نمی‌زنند، به همین دلیل اکنون نمی‌توانند از تحریم به عنوان عاملی برای فرار از پاسخگویی استفاده کنند. ایران از پتانسیل عظیم اقتصادی برخوردار است و اگر بنا بر کارِ کارشناسی باشد، می‌توان بخشی از مشکلات و محدودیت‌های فعلی را رفع کرد.

دولت رئیسی تخصص و تجربه ندارد

این چهره با اشاره به نقد‌هایی که این روز‌ها درباره کارآمدی دولت مطرح می‌شود، ادامه داد: آنچه ملموس و غیرقابل انکار است، چیزی جز این نیست که دولت سیزدهم دچار «فقدان تخصص و تجربه» است. آقای رئیسی هنگام چینش کابینه به جای توجه به شایسته‌سالاری، اولویت را در رابطه و همچنین توجه به طیف خاصی قرار داد تا نتیجه چیزی شود که همه شاهدش هستیم. در واقع ایشان اگر در اسرع وقت به فکر ترمیم کابینه نیفتد، اوضاع با شرایطی مواجه خواهد شد که برای برون‌رفت از آن باید دشواری‌های زیادی را متحمل شد. در واقع رئیسی باید تیم اقتصادی را جابجا کند تا بلکه برای امرِ مهم «تصمیم‌گیری در سطح کلان» کار را به کاردان‌های بسپاریم که کارنامه فعالیت‌شان پربار است. ۲۰ ماه فرصتی کافی برای هر دولت و سایر نهاد‌ها است. پس دولتی‌ها باید بدانند، دوران آزمون و خطا تمام شده و الان زمان نشان دادن توان و قدرت تاثیرگذاری در راستای کاهش مشکلات عمومی است.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما