برای سرمایه گذاری چی بخریم؟

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
برای سرمایه گذاری چی بخریم

کیان آنلاین:  هنگامیکه حرف از سرمایه گذاری به میان می آید ناخودآگاه ترسی به وجودمان نفوذ می کند زیرا نام سرمایه گذاری با ریسک گره خورده است اما فراموش نکنید راکد نگه داشتن پول نتیجه ای جز ضرر به همراه ندارد.

شرایط سرمایه گذاری برای هرکس متفاوت است و این موضوع بستگی به میزان دارایی شما دارد. معمولا تا اسم سرمایه گذاری می آید ارز، طلا، مسکن و خودرو اولین گزینه هایی هستند که به ذهن ما خطور می کنند که در ادامه نگاهی به تمامی موارد خواهیم داشت.

سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری روی دلار یا به طور کل بازار ارز

افرادی که در بازار ارز سرمایه گذاری کردند به خاطر فعالیت دلالان در این حوزه متاسفانه ضررهای بسیاری متحمل می شوند. بازار ارز بالا و پایین های بسیاری داشته و خواهد داشت که سرمایه گذاران این حوزه را با چالش های زیاد و خطرناکی مواجه کرده است.

در برخی مقاطع سقوط ناگهانی قیمت دلار سرمایه گذاران را وادار به فروش ارز آن هم به زیر قیمت کرده و مدتها بعد دلالان با خریداری همان دلارهای زیر قیمت از دست مردم بازار ارز را دوباره به نفع خودشان داغ کرده اند. بنابراین راه گریزی از چنین اتفاقات شوکه کننده در بازار ارز وجود ندارد.

فراموش نکنید که در ازای پرداخت دلار می توان به یک کالا دست پیدا کرد یا با امضای قراردادی تجاری به دستمزد رسید که این تعریف ماهیت اقتصادی ارز است اما به نظر شما ماهیت اقتصادی دلار ثبات لازم را داشته است؟ آنچه مسلم بوده تبدیل شدن ارز به نماد سرمایه گذاری و کالاست که مردم در ازای پرداخت پول رایج کشور خود اقدام به خریداری آن می کنند به این امید که با رشد قیمت دلار به سود برسند اما در حقیقت دلار ماهیت اقتصادی خود یا همان بهای معامله را حفظ نکرده و اکنون به یک کالا مبدل شده است اما نکته اینجاست که با نوسان بازار ارز و ارزش پول کشورهای مختلف سرمایه گذاران با فعالیت در این بازار بیشتر از سود متحمل ضرر می شوند بنابراین مجبور هستند به میزان زیانشان بسته به پول رایج کشور خود هزینه کنند تا بتوانند همان کالایی که سال قبل با این مقدار دارایی قادر به خرید آن بودند اکنون نیز داشته باشند.

شاید در آمریکا هر مقدار دلار داشته باشید سود بیشتری نصیبتان شود اما در کشورهای دیگر تضمینی برای این موضوع وجود ندارد.

سرمایه گذاری روی طلا

وضعیت سرمایه گذاری در بازار طلا اما چگونه است؟سرمایه گذاری در بازار طلا نیز سختی ها و ریسک های خودش را دارد، چه بسیار بوده اند افرادی که حتی خانه و ماشین خود را برای سرمایه گذاری در بازار طلا فروخته اند اما نوسان های غیر قابل پیش بینی در قیمت طلا نیز خواب راحت شب را از چشم سرمایه گذاران در این بازار گرفت و نکته مهم درباره سرمایه گذاری در بازار طلا این است که نوسان قیمت طلا ارتباط معکوس با ارزش کالاهای موجود در هر کشور دارد به این معنی که اگر قیمت طلا پایین بیاید ارزش کالا اما کاهش نخواهد یافت.

سرمایه گذاری
سرمایه گذاری

سرمایه گذاری روی خودرو و مسکن

گزینه دیگر برای سرمایه گذاری که برخی از افراد به سمت آن می روند بازار خودرو و مسکن است اما نباید فراموش کرد که به ازای هر خانه خالی که از آن شما باشد مالیات نیز به پایتان نوشته می شود و بحث خودرو نیز اما و اگرهای خاص خود را دارد.

اما تحلیل ها و آمارها بازار بورس را برای سرمایه گذاری نسبت به دیگر گزینه ها کم ریسک تر نشان می دهد. ضریب نقدینگی بالا، سرمایه کم و سود بالا، تداوم سوددهی، موفقیت با استراژهای گوناگون دلایلی هستند که بیشتر منابع اطلاعاتی در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری، بورس را به عنوان بهترین گزینه برای این کار معرفی کرده اند اما قطعا برخی از شماها تجارب خاص خود را در این زمینه دارید که ممکن است برخی از اطلاعات جمع آوری شده درباره بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری را نقض کند بنابراین پیشنهادات خود را در این صفحه مطرح کنید تا سرمایه گذاران دیگر نیز دانش بیشتری کسب کنند و آنها هم تجربیات خود را با شما در میان بگذارند تا با جمع بندی تمامی موارد بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری بگیرید.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما