تاثیر نوسان درآمد بر سلامتی

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
نوسان درآمد با سلامتی ارتباط مستقیم دارد هرچند که شاید این موضوع بسیار عجیب به نظر برسد.
تاثیر نوسان درآمد بر سلامتی

طبق نتایج تحقیقات جدید دانشمندان، اشخاصی که درآمد متغیر دارند معمولا با پیامدهای سلامت جسمانی بدتری از جمله بدخوابی، سردرد، معده درد و کمردرد مواجه هستند. گوردون سایره پژوهشگر فرانسوی مشهور در رابطه با این تحقیق گفت: نوسانات در پرداخت‌ها تاثیر مستقیم با وضعیت سلامتی انسان ها دارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد نوسانات بالا در پرداخت دستمزد روزانه مشکلاتی چون تاثیر منفی بر کیفیت خواب را به همراه دارد، گوردون سایره معتقد است زمانی که نوسان دستمزد درصد بیشتری از کل دستمزد کارگران را تشکیل می‌داد طی تحقیقاتی به این موضوع پی برد که در آن هنگام کارگران عوارض جدی تری را تجربه کردند.

نوسان درآمد و سلامتی
نوسان درآمد و سلامتی

تاثیر نوسان در دستمزد و حقوق کارگران بر سلامتی

طبق نتایج پژوهش 3 هفته ای دیگر درباره 375 شرکت کننده آمریکایی که 29 ساعت در هفته کار می کردند، اشخاصی که تجربه نوسانات بالاتری را در دریافت حقوق و پرداختی ها داشتند با مشکلات جسمی و روانی بیشتری مواجه گشتند.

کارفرمایان طبق نتایج این تحقیقات باید در نظر بگیرند که آیا نوسانات موجود در وضعیت پرداخت ها ضروری است یا خیر و اگر نه حتما عوارض حاصل از آن بر سلامت جسم و روان کارگران و کارمندان را مد نظر قرار دهند. محققان معتقدند بالا رفتن نسبت دستمزد پایه و کاهش وابستگی به نوسان در دستمزدها باید کمک حال حفظ سلامت کارگران در بسیاری از صنایع باشد.

رابطه حقوق و دستمزد با سلامتی

تحقیقات دیگر نیز در زمینه تاثیر درآمد بر سلامتی جسم و روان صورت گرفته که بر اساس نتایج آن پول قادر به خرید خوشبختی است به عنوان مثال  محققان بعد بررسی داده های مربوط به درآمد و رفاه 1.7 میلیون نفر در سراسر دنیا به این نقطه رسیدند که سطح درآمد بالاتر  قطعا خوشحالی بیشتری را برای مردم به ارمغان می آورد.

اما نکته بسیار مهم اینجاست که در قسمتی از همان پژوهش رازی جالب کشف شد. سطح سلامت عاطفی شخص در میزان درآمد خاصی ثابت می ماند و دیگر رشدی برای آن در کار نخواهد بود. در حقیقت هنگامیکه میزان درآمد به سطح معینی می رسد افراد به نهایت رضایت خود رسیده و درآمد بیشتر دیگر برای آنها خوشحالی در پی نخواهد داشت.

رابطه نوسان درآمد با سلامتی
رابطه نوسان درآمد با سلامتی

درآمد بالا به چه قیمتی؟

سطح درآمد در هر کشور تفاوت دارد اما همیشه سطحی وجود دارد که بالاتر از آن دیگر موجب خوشحالی نبوده و حس رضایتی که ما انتظار آن را داریم بعد عبور از آن مرز تجربه نمی کنیم.

البته باز هم نباید از این موضوع غافل شد که نمی توان نقش درآمد بالا در کسب روحیه شاد را نادیده گرفت زیرا پول امکان تامین نیازهای اصلی و فرعی انسان ها را فراهم می کند اما تلاش برای کسب رفاه نسبی کفایت می کند و نباید با حرص و طمع، استرس و فشار کاری بیش از حد به خود وارد کنیم به عبارتی اگر هدف از تلاش رسیدن به آرامش است نباید در این مسیر به روح و روان خود آسیب بزنیم.

 

انتهای پیام/

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما