تفاوت طلای 18 عیار و طلای 24 عیار

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
روش تشخیص و تفاوت طلای 18 و 24 عیار موضوعی است که در گزارش پیش رو جزئیات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
تفاوت طلای 18 عیار و طلای 24 عیار

روش تشخیص و تفاوت طلای 18 و 24 عیار موضوعی است که در گزارش پیش رو جزئیات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. طلای 18 عیار در کشورمان ایران، طلای 21 عیار در عربستان و طلای 24 عیار در کشور‌های شبه‌قاره هند بیشتر رسمیت دارد.

طلا فلزی فوق العاده گران قیمت و خاص، متشکل از عنصر شیمیایی Au  و عدد اتمی 79 است که به شکل تکه‌ای یا دانه‌ای در میان سنگ‌ها یافت می‌شود و در صنعت جواهرسازی جایگاه ویژه ای دارد.

تفاوت ها و روش تشخیص طلای 24 عیار و طلای 18 عیار

طلا این فلز باارزش غیر از عمده‌ترین موارد مصرفش یعنی زیورآلات، جواهرسازی و کاربردهای هنری، در صنایع و مشاغلی چون دندان پزشکی، الکترونیک و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

طلای بدون ناخالصی را 24 عیار و طلایی که درصدی ناخالصی دارد 18 عیار می نامند.طلا به شکل آلیاژ همراه دیگر فلزات مورد استفاده قرار می گیرد و مس، نیکل، نقره، پالادیم و … مناسب ترین فلزات جهت ترکیب آلیاژ با طلا هستند.

تفاوت طلای 18 و 24 عیار
تفاوت طلای 18 و 24 عیار

همه چیز درباره طلای 24 عیار

عیار طلا وابسته به میزان طلای موجود در آلیاژی است که محصول معینی را با آن ساخته‌اند. عدد عیار تمام طلا 24 است و اگر طلایی 24 عیار باشد به معنای خالص بودن آن است و قطعا خبری از آلیاژ ترکیب‌شده با فلز دیگری نیست.

طلای 24 عیار، کاملاً زرد و درخشان بوده، نرم‌ و دارای استحکام پایینی است به عبارتی هرچقدر عیار بالاتر باشد، نرمی و شکل پذیری طلا بیشتر می‌شود، به همین علت طلا را با آلیاژ‌های مختلفی ترکیب می‌کنند تا استقامت آن بالا رود و به استحکام مطلوب برسد.

همه چیز درباره طلای 18 عیار

طلای 18 عیار اما آلیاژ مشهوری از ترکیب طلا و مس یا طلا و نیکل بوده که 75 درصد آن طلا و باقی اش را فلزات دیگری تشکیل می دهند. طلای 18 عیار از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و کل خصوصیات طلا به غیر از شکل‌پذیری و نرمی را داراست.

استانداردی که کشورهای گوناگون از طلا قبول دارند با هم متفاوت است. به طور مثال در ایران طلای 18 عیار با خلوص 75%، کشورهای جنوب اروپا و مدیترانه طلای 18 عیار، بریتانیا طلای 9 عیار با میزان خلوص 375 و درصد طلای 37/5، آلمان طلای 8 عیار با میزان خلوص 333 و درصد طلای 33/3، عربستان و دیگر سرزمین های عربی طلای 21 عیار و و شبه قاره هند طلای 24 عیار را به به عنوان طلای استاندارد قبول دارد.

اگر طلاهای کشورهای گوناگون بخوایم مقایسه کنیم اقدامی نادرست است زیرا در بحث زیبایی این موضوع جنبه ای کاملا سلیقه ای به خود می گیرد.

طلای سفید چیست و چگونه ساخته می شود؟

طلای سفید همان طلای زرد بوده اما به شکلی آلیاژ شده که روشن‌تر به نظر می رسد و اغلب روکش فلزی از جنس پلاتینیوم یا همان پلاتین آبکاری دارد. براق کردن طلا هم با پلاتین انجام می شود که حکم واکس یا پولیش برای خودرو را دارد. فلزات رنگی هم قابلیت استفاده به‌صورت آلیاژ برای آبکاری طلای زرد را دارند و طلاهای رنگی به این صورت ساخته می شوند.

 

انتهای پیام/

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما