آخرین اخبار روز: آذر 18, 1401 (فرمت تاریخ آرشیو روزانه)

مصرف مرغ افزایش یافت
اقتصاد کلان

مصرف مرغ ۳۰درصد افزایش یافت

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: بعد از درخواست از مردم برای مبادرت به خرید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی مرغ، در سه روز گذشته میزان مصرف در کشور حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مذاکرات ایران و اوراسیا نهائی شد
اقتصادی

مذاکرات ایران و اوراسیا نهایی شد

سرپرست گروه مذاکره‌کننده ایران با اتحادیه اوراسیا از نهایی‌شدن مذاکرات ایران و اوراسیا بر سر موافقت‌نامه تجارت آزاد خبر داد و گفت بیش از ۷هزار و ۵۰۰ قلم کالا تحت پوشش این موافقت‌نامه قرار می‌گیرد.

مدارس تهران و البرز غیر حضوری شدند
دسته‌بندی نشده

مدارس دو استان تعطیل شدند

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، مقاطع ابتدایی و متوسطه استان‌های تهران و البرز به جز دماوند و فیروزکوه در روز‌های شنبه و یکشنبه غیرحضوری شد. ظهر امروز جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضا برگزار شد.

خودرو

سناریوهای قیمت گذاری خودرو

بازار خودرو هفته‌هاست که با افزایش قیمت همراه است. هم‌گام با سقف‌شکنی نرخ دلار، قیمت خودرو نیز افزایش یافت. اما این افزایش با به ثبات رسیدن دلار متوقف نشد

دلایل رکود صنعت کشتیرانی
گمرک و تجارت

شناورهای جدید به کشتیرانی دریای خزر پیوستند

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر علیه این ناوگان، ناوگان ملی کشتیرانی ایران موفق به تامین هشت فروند شناور تازه نفس جهت افزایش ظرفیت صادراتی کشور به مقاصد بنادر شمالی حاشیه خزر و توسعه شبکه ترانزیتی در این مسیر شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد
دسته‌بندی نشده

صیادان گیلانی به دریا نروند

مدیرکل هواشناسی گیلان: دریای خزر تا اوایل هفته پیش رو مواج و برای صید و صیادی و فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

راهکار اعتماد مجدد به بورس
بورس

اعتماد به بورس با ثبات در سیاست‌گذاری‌ها

عباسلو گفت: برای مهار تورم از انواع ابزارها از جمله قیمت‌گذاری‌های دستوری، افزایش نرخ بهره، سرکوب نرخ ارز در سامانه نیما و… استفاده شده و تمامی این ابزارها هم به بازار سرمایه ما آسیب زده؛ بی آنکه در مهار تورم، موفقیت لازم کسب شده باشد. برای بهبود وضعیت بازار سرمایه و بازگرداندن اعتماد از دست رفته، نیازی به تغییر در سازوکار معاملات این بازار نیست و بیشترین کمکی که دولت می‌تواند به بازار سرمایه کند، ثبات در سیاست‌گذاری‌ها و اجتناب از تصمیمات خلق‌الساعه است.

بورس موجب کاهش قیمت مسکن می شود
بورس

بورس موجب کاهش قیمت تمام شده مسکن می شود

ضیاچی گفت: یکی از مشکلات اقتصاد ما، هزینه بالای نظام توزیع در مورد محصولات و کالاهای مختلف است که خود سبب تورم کالاها شده است. با عرضه محصولات و کالاهای مختلف در بورس کالا (از جمله مصالح ساختمانی) می‌توان هزینه های توزیع را کاهش داد.