انواع کلاهبرداری در جام جهانی قطر 2022

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
شرکت امنیت سایبری کسپرسکی (kaspersky) به تازگی انواع روش‌های کلاهبرداری در جام جهانی را منتشر کرده و به مسافران در این خصوص هشدار داده است.
Untitled-1-3

به گزارش کیان آنلاین، شهاب شبیری در گزارشی که در تجارت نیوز منتشر نموده، آورده است، با پیشرفت روز به روز فناوری در زمینه‌های مالی، شیوه‌های کلاهبرداری و سوء استفاده در این حوزه نیز به‌روزتر و پیشرفته‌تر می‌شوند. با توجه به این موضوع حاضران در رویداد جام جهانی برای مقابله با تهدیدها نیازمند یادگیری شیوه‌های جدید برای تامین امنیت خود هستند.

جام جهانی مورد توجه میلیون‌ها هوادار فوتبال از سراسر جهان است و کلاهبرداران با استفاده از این دوره حساس زمانی، از شیوه‌های مختلفی برای کسب درآمد از علاقه طرفداران فوتبال استفاده می‌کنند. گفتنی است، اینگونه کلاهبرداری‌های مالی در میان تماشاگران جام جهانی قطر نیز رویت می‌شوند.

شرکت کسپرسکی (kaspersky) به عنوان یکی از بزرگترین فعالان در زمینه امنیت سایبری به تازگی فهرستی از 5 شیوه کلاهبرداری در جام جهانی قطر منتشر کرده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

فروش بلیت جعلی

از آنجایی که بلیت‌های مسابقات جام جهانی امسال فقط به صورت دیجیتال در دسترس هستند، کلاهبرداران با ایجاد وب سایت‌های تقلبی به کاربران بلیت‌های جعلی ارائه می‌دهند.

در گزارش کسپرسکی ذکر شده است: کارشناسان ما صفحات فیشینگ متعددی را کشف کردند که مدعی فروش بلیت مسابقات جام جهانی هستند. کاربران در این سایت‌ها اطلاعات شخصی، جزئیات بانکی و پول خود را در اختیار افراد ناشناس قرار خواهند داد.

هدایای جعلی

به نقل از کسپرسکی دومین شکل رایج کلاهبرداری، هدایای جعلی است. کلاهبرداران با برگزاری قرعه کشی‌های ساختگی در ازای دریافت جایزه توسط کاربر از او هزینه ارسال هدیه را تقاضا می‌کنند و کاربر در صورت پرداخت هزینه هیچگونه جایزه‌ای دریافت نخواهد کرد.

سرقت اطلاعات

سومین شکل کلاهبرداری، سرقت اطلاعات کاربران از طریق فروشگاه‌های جعلی مرتبط با محصولات فیفا است. کلاهبرداران ممکن است بتوانند با ارائه تی شرت‌های تیم مورد علاقه، قاب گوشی با طرح بازیکنان محبوب و توپ‌های فوتبال امضا شده، کاربران را فریب دهند که داده‌های خود را به اشتراک بگذارند یا مبلغی را به شکل کریپتو منتقل کنند.

ان‌اف‌تی‌ها

ویژگی منحصر به فرد این کلاهبرداری‌ها در طی سال‌های گذشته مربوط به ان‎اف‌تی‌ها است. کلاهبرداران با سوء استفاده از محبوبیت ان‌اف‌تی‌ها و ارزهای دیجیتال اقدام به خالی کردن کیف پول کاربران می‌کنند. معمولاً در این دسته از کلاهبرداری‌ها به کاربران پیشنهاد پیش‌بینی نتیجه مسابقه و دریافت جایزه به صورت ان‌اف‌تی در ازای آن می‌دهند، سپس اطلاعات کیف پول رمزنگاری کاربر را گرفته و اقدام به تخلیه آن می‌کنند.

سرمایه‌گذاری کریپتو

یکی دیگر از طرح‌های کلاهبرداری، سرمایه‌گذاری کریپتو است. کلاهبرداران به طور فعال سکه‌های واقعی ایجاد می‌کنند و کاربر را متقاعد به سرمایه‌گذاری در آن‌ها می‌کنند. آن‌ها به قربانی قول رشد رمزارز مذکور را می‌دهند اما در واقعیت، کاربران پول را برای ارزی خرج کرده‌اند که هرگز توسعه نخواهد یافت.

با توجه به کلاهبرداری روز افزون به شیوه‌های مختلف در عصر دیجیتال، کاربران برای حفظ سرمایه و دارایی خود ملزم به یادگیری برخی اصول و قواعد اولیه در خصوص اعتماد و یا عدم اعتماد به شرکت‌ها و اشخاص فعال در زمینه‌های مختلف هستند. آنها با رعایت تعداد کمی از اصول قادر به جلوگیری از زیان‌های غیر قابل جبران خواهند بود.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما