سنگین ترین باخت تیم ملی ایران در 70 سال گذشته/زورمان به انگلیس نرسید

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
4338315

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کیان آنلاین، تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار خود در جام جهانی از ساعت 16:30 روز دوشنبه در ورزشگاه الخلیفه قطر به مصاف انگلیس رفت که این بازی با نتیجه 6 بر 2 به سود انگلیس خاتمه پیدا کرد.

در این مسابقه خبری از شگفتی نبود و تیم ملی ایران مقابل انگلیس طبق پیش‌بینی اکثر کارشناسان شکست خورد و در صورتی که در دو بازی آینده بتواند نتایج خوبی بگیرد امکان صعود از گروه را خواهد داشت.

کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برخلاف جام‌ جهانی‌های گذشته نتوانست یک تیم ملی با دفاعی منسجم و آهنین را به میدان بفرستد و تیمی که جام جهانی گذشته از آرژانیتن مدعی قهرمانی فقط یک گل دریافت کرده بود این بار رکورد شکنی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی ، روزبه چشمی ، احسان حاجی صفی، احمد نورالهی ، علی کریمی ، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی را به مصاف شاگردان گرت ساوتگیت فرستاد که جردن پیکفور، لوک شاو، جان استونز، هری مگوایر، کران تریپیر، دکلین رایس، میسون مونت، جود بلینگام، بوکایو ساکا ، رحیم استرلینگ و هری کین را به عنوان 11 بازیکن اصلی خود راهی میدان کرده بود.

بازیکنان تیم ملی انگلیس از همکان دقایق اولیه بازی حمله همه جانبه به دروازه تیم ملی ایران را در دستور کار خود قرار دادند و در دقیقه سوم بازی اولین ضربه کرنر این دیدار برای انگلیس به دست آمد که ثمری برای این تیم نداشت اما در حالی که بازیکنان تیم ملی انگلیس اعتقاد به خطای مدافعان ایران و پنالتی داشتند سیستم ویدئویی اعتقادی به این امر نداشت.

در دقیقه 8 بازی فاجعه برای ایران رخ داد و با ارسال توپ از سوی بازیکنان انگلیس از جناح راست زمین روی دروازه ایران خروج بیرانوند منجر به برخورد او با مجید حسینی و آسیب دیدگی دروازه بان نخست ایران از ناحیه بینی و در نهایت تعویض وی شد تا سید حسین حسینی دروازه بان تیم استقلال برای نخستین بار سنگر بانی دروازه تیم ملی را بر عهده بگیرد.

دقیقه 32 بازی بود که در حالی که انگلیسی ها با فشار زیاد بر روی دروازه ایران تا آستانه باز کردن دروازه پیش رفتند اما ضربه هری مگوایر به تیر افقی دروازه برخورد کرد تا یک خطر جدی از بیخ گوش ایران عبور کند اما در دقیقه 35 بازی و در ادامه ارسال از جناحین بالاخره دروازه تیم ملی ایران باز شد و بلینگام با یک ضربه سر دقیق و دور از دستان سیدحسین حسینی دروازه را گشود.

تیم ملی ایران در معدود موقعیت هایی که تا پشت محوطه جریمه انگلیس آمد توسط صادق محرمی توپی را به صورت زمینی درون محوطه جریمه ارسال کرد اما قبل از هم تیمی هایش این بازیکنان انگلیس بودند که توپ را از آن خود کردند و در دقیقه 43 بازی بود که سیستم تدافعی تیم ملی فوتبال ایران هم جواب نداد و فشار حملات انگلیس باعث شد که حریف به گل دوم دست پیدا کند و ساکا با شوتی محکم دروازه حسینی را باز کرد.

نیمه اول این دیدار 14 دقیقه وقت تلف شده داشت و انگلیسی ها توانستند در دقیقه دوم وقت اضافه نیمه اول با ارسال از جناح راست و با ضربه حرفه ای رحیم استرلینگ گل سوم خود را به ثمر برسانند تا این نیمه با برتری 3 بر صفر انگلیس پایان یابد.

شروع نیمه دوم با سه تعویض
نیمه دوم دیدار ایران و انگلیس در حالی آغاز شد که کارلوس کی روش اقدام به سه تعویض کرد و علی قلی زاده، کنعانی زادگان و سعید عزت الهی را به میدان فرستاد.
تیم ملی ایران که چیزی برای از دست دادن نداشت با تعویض هایی که انجام داد روند بهتری پیدا کرد اما تلاش برای رسیدن به دروازه انگلیس به جایی نرسید و ساکا که در نیمه اول یک گل وارد دروازه ایران کرده بود، در دقیقه 65 بازی از تعلل بازیکنان خط دفاعی ایران استفاده کرد و با چند پا عوض کردن ضربه ای را پای چپ به توپ که پس از برخورد به پای مدافع ایران وارد دروازه شد و گل چهارم انگلیسی ها نیز رقم خورد.

اگر چه در دقیقه 65 مهدی طارمی توانست با ضربه ای دقیق و حرفه ای یکی از گلهای خورده ایران را جبران کند اما در دقیقه ۷۳ رشفورد بازیکن تعویضی انگلیس با فرار از خط دفاعی بهم ریخته ایران در موقعیت تک به تک قرار گرفت و توانست با ضربه ای روی زمین و آرام دروازه سیدحسین حسینی را برای پنجمین بار باز کند.

در دقیقه 90 بازی هم تیم ملی انگلیس که بعد از زدن پنج گل دیگر انگیز ابتدایی برای حمله به سمت دروازه ایران را نداشت صاحب یک ضد حمله دیگر شد و این بار جک گریلیش در شرایطی که دروازه خالی را برابر خود داشت توانست گل ششم را به ثمر برساند.

اگر چه برای این دیدار در نیمه دوم 8 دقیقه وقت اضافه اعلام شده بود اما خطاهای انجام شده و توقف بازی در وقت های اضافی باعث شد که نیمه دوم نیز 14 دقیقه وقت اضافه داشته باشد و در دقیقه 98 بازی سردار آزمون صاحب یک موقعیت شد و در موقعیت تک به تک با پیکفود قرار گرفت اما ضربه او پس از برخورد به دست گلر و تیر دروازه به بیرون رفت تا یک موقعیت عالی از دست برود.

اما در دقیقه 100 بازی در صحنه ای که روی محوطه جریمه انگلیس به دست آمد مدافع این تیم پیراهن پورعلی گنجی را کشید و به دنبال اعتراض بازیکنان ایران داور سیستم ویدئویی را چک کرد و اعلام ضربه پنالتی کرد و گل دوم ایران و مهدی طارمی در دقیقه 103 بازی وارد دروازه انگلیس شد تا طارمی تنها بازیکن دو گله ایرانی در جام جهانی لقب بگیرد.

گفتنی است، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود روز ۴ آذر به مصاف تیم ملی ولز خواهد رفت و روز ۸ آذر به مصاف تیم ملی آمریکا می رود تا تکلیف صعود یا حذف ملی پوشان کشورمان از بیست و دومین دوره جام جهانی مشخص شود.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما