نام قطر در جام جهانی ماندگار شد /قطر تنها میزبان بازنده در90 سال گذشته

بنر خرید طلا
خرید طلا و سکه بدون کارمزد و مالیات / فقط ثبت نام کن تا با شما تماس بگیریم
قطر تنها میزبان بازنده

به گزارش پایگاه تحیلی خبری کیان آنلاین، تیم ملی قطر که میزبانی این دوره از مسابقات را برعهده دارد از ساعت 19:30 دقیقه به وقت ایران به مصاف تیم ملی اکوادور رفت که با درخشش« اِنِر والنسیا» و با شکست 2 بر صفر در برابر تیم ملی اکوادور به اولین تیمی تبدیل شد که در بازی افتتاحیه برابر تیم حریف نتیجه بازی را واگذار کرد تا نام قطر به عنوان اولین میزبان شکست خورده در افتتاحیه جام جهانی در تاریخ این مسابقات ماندگار شود.

میزبان در یکی ۲ دقیقه آغازین مسابقه بازی را هجومی شروع کرد اما خیلی زود زردپوشان نبض بازی را در اختیار گرفتند و در دقیقه‌ی 3 از روی اشتباه سعد الشیب دروازه‌بان باتجربه قطر در خروج از دروازه به گل نخست دست یافتند اما لحظاتی بعد این گل به علت قرارداشتن بازیکن اکوادور در آفساید مردود اعلام شد.

با این وجود حملات شاگردان آلفارو ادامه داشت و در دقیقه‌ی ۱۶ گل اول به ثمر رسید و «اِنِر والنسیا»مهاجم و کاپیتان اکوادور توانست از سعد الشیب پنالتی گرفته و  با فریب دروازه بان قطری ها زننده‌ گل اول جام بیست و دوم از روی نقطه پنالتی شد.

نمایش ضعیف شاگردان «فلیکس سانچز» ادامه داشت وقطری ها که تحت تاثیر جو بازی و تیم حریف قرار داشتند کارشان سخ تر شد به نوعی که «آنجلو پره‌سیادو» مدافع راست اکوادور با ارسالی زیبا به داخل محوطه جریمه بازهم « اِنِر والنسیا»  را به گل رساند و مهاجم ۳۲ ساله‌ی سه‌رنگ‌ها این بار با ضربه‌ی سری هنرمندانه توپ را به کنج دروازه‌ شیب فرستاد و فاصله را ۲ برابر کرد.

والنسیا با این گل، تبدیل به پنجمین بازیکن پس از میروسلاو کلوزه، پائولو ونچاپ، نیمار و دنیس چریشف شد که در بازی‌های افتتاحیه‌ی قرن بیست و یکم دبل می‌کند.

بازی خشن قطری‌ها باعث شد تابازیکنان این تیم 3 کارت زرد دریافت کنند و والنسیا هم دچار مصدومیت شوداما به بازی برگشت ونیمه اول با برتری اکوادوری ها به پایان رسید.

در نیمه دوم اتفاق جدید و عجیبی رخ نداد و بازهم اکوادور صاحب توپ و میدان بود و در حالی که می‌توانستند به گل سوم هم دست پیدا کنند اما سعد الشیب دروازه بان قطری ها  اولین واکنش خوب خود در این مسابقه را به نمایش گذاشت تا تیمش در دقیقه‌ی ۵۵ سومین گل را از حریف دریافت نکند و نماینده آمریکای جنوبی با اداره کردن بازی در دقایق باقیمانده توانست با پیروزی در برابر میزبان نخستین پیروزی جام جهانی و اولین شکست تیم میزبان همه ادوار جام جهانی را رقم بزند و با سه امتیاز موقتا بر صدر جدول گروه خود تکیه زند و باید منتظر باشد و ببیند جدال بین هلند و سنگال با چه نتیجه‌ای به اتمام می‌رسد.

تیم ملی فوتبال قطر بعد از باخت 5 بر صفر عربستان به روسیه در جام جهانی گذشته ، به دومین تیم عربی تبدیل شد که در مسابقه‌ی افتتاحیه با شکست روبرو می‌شود و اکوادور هم اولین تیم از منطقه‌ی آمریکای جنوبی به جز برزیل شد که توانسته در دیدار افتتاحیه به برتری برسد.

گفتنی است ، دیگر بازی گروه A جام جهانی، از ساعت ۱۹:۳۰ امروز دوشنبه بین تیم‌های هلند و سنگال برگزار می‌شود و در حال حاضر در این گروه اکوادور با سه امتیاز صدرنشین است.

در ادامه این رقابت‌ها و در گروه Bتیم ملی ایران از ساعت ۱۶:۳۰ امروز به مصاف انگلیس می‌رود و در این گروه آمریکا هم با ولز (ساعت ۲۲:۳۰) روبرو می‌شود.

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمایه گذاری با سود 40% تضمین شده
محل تبلیغات شما