نمایندگان بیمه خواستار برخورد با تخلفات کارگزاران آنلاین شدند

جامعه نمایندگان بیمه با ارسال نامه‌ای به سران قوا خواستار رسیدگی فوری به تخلفات کارگزاران برخط و ایجاد عدالت و رقابت سالم در صنعت بیمه شدند.
تخلفات کارگزاران برخط بیمه

به گزارش کیان آنلاین، جامعه بزرگ نمایندگان صنعت بیمه، شامل بیش از یکصد هزار نماینده و سیصد هزار فعال بیمه‌ ای، در نامه‌ ای خطاب به ریاست محترم جمهور، ریاست محترم قوه مقننه، ریاست محترم قوه قضائیه، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، رئیس محترم بازرسی کل کشور، رئیس کل محترم بیمه مرکزی و دبیر کل محترم سندیکای بیمه‌ گران، خواستار برخورد جدی و فوری با تخلفات کارگزاران برخط بیمه شدند.

در این درخواست تأکید شده است که تخلفات برخی کارگزاران آنلاین مانند بیمه دات کام، ازکی، دال، آیتول، بیمه بازار و سایرین، موجب نقض مکرر قوانین، تضعیف رقابت سالم و کاهش اعتماد به صنعت بیمه شده است. به گفته نمایندگان بیمه، کوتاهی معاونت نظارت بیمه مرکزی در اجرای وظایف قانونی، باعث تداوم این تخلفات شده و موجی از یأس و نا امیدی را در میان فعالان این صنعت به وجود آورده است.

نمایندگان بیمه ضمن اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره فساد در صنعت بیمه، خواستار بررسی فوری تخلفات، احقاق حقوق نمایندگان قانونی و ایجاد عدالت در رقابت‌ های این حوزه شدند.

این درخواست در حال جمع‌ آوری امضا بوده و تعداد متقاضیان آن در حال افزایش است.

متن کامل این درخواست به شرح زیر است:

درخواست برخورد ویژه با تخلفات کارگزاران برخط بیمه مرکزی

بسمه تعالی

ریاست محترم جمهور
ریاست محترم قوه مقننه
ریاست محترم قوه قضائیه
وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی
رئیس محترم بازرسی کل کشور
رئیس کل محترم بیمه مرکزی
دبیر کل محترم سندیکای بیمه‌گران

با سلام و تحیات الهی؛

احتراما، خدمت آن مقامات محترم معروض می‌دارد کسب و کار جامعه بزرگ نمایندگان صنعت بیمه کشور که بیش از یکصدهزار نمایندگی با قریب به سیصدهزار فعال بیمه‌ای را شامل و نقش بی‌بدیلی در ایجاد امنیت اقتصادی و روانی آحاد جامعه طی نود سال فعالیت ایفا می‌نمایند، به دلیل نقض مکرر و آشکار قوانین و مقررات و آیین‌نامه‌های شورای عالی بیمه توسط تعدادی قلیل اشخاص حقوقی تحت عنوان کارگزار برخط (نظیر بیمه دات کام، ازکی، دال، آیتول، بیمه بازار و…) مورد هجمه ظالمانه قرار گرفته و موجی از یاس و ناامیدی نسبت به اجرای عدالت در بین نمایندگان بیمه و سایر فعالین بیمه‌ای مقید به قانون ایجاد نموده است.

مع‌الاسف فریادهای عدالت‌خواهانه تشکل‌های صنفی و مراجعات مکرر آنان به نهاد حاکمیتی بیمه به دلایل مشکوک تاکنون به نتیجه نرسیده است؛ در این خصوص نقش معاونت نظارت بیمه مرکزی با توجه به کوتاهی در انجام وظایف قانونی (منجر به عدم اجرای آیین‌نامه‌های شورای عالی بیمه) کاملاً مشهود است.

شایان ذکر است این موضوع می‌تواند نمونه‌ای بارز و آشکار از فسادی باشد که وزیر محترم اقتصاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بیمه مرکزی به آن اذعان داشت.

لذا از حضور آن مقامات محترم استدعا دارد که نسبت به بررسی و پیگیری عاجل تظلم‌خواهی ما و ممانعت از تداوم قانون‌شکنی در جهت حاکمیت عدالت و ایجاد فرصت‌ها و شرایط برابر رقابتی در صنعت بیمه، اقدام فرمایید.

با احترام مجدد؛ پیشاپیش از توجه، پیگیری و اقدام موثر شما سپاسگزاریم.

⚠️ در متن این نامه ادعاهایی مطرح شده که «کیان آنلاین» نمی‌تواند آنها را تأیید یا تکذیب کند و مسئولیت حقوقی آن با نویسندگان و امضاکنندگان نامه خواهد بود.

درخواست رسیدگی به تخلفات کارگزاران برخط بیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *