مراحل خرید خودرو از بورس کالا/ چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟

مراحل خرید خودرو از بورس کالا سوال پرتکراری است که با توجه به داغ بودن بازار بورس کالا در این روزها برای اغلب ما پیش می آید
خرید خودرو از بورس کالا

به گزارش کیان آنلاین، مراحل خرید خودرو از بورس کالا یا اینکه چگونه از بورس کالا خودرو بخریم سوالی های پرتکراری هستند که با توجه به داغ بودن بازار بورس کالا در این روزها برای اغلب ما پیش می آید. برای دریافت پاسخ سوالات خود درباره خرید ماشین از بورس کالا در ادامه با ما همراه شوید.

چگونگی خرید خودرو از بورس کالا

  1. ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد سجام برای خرید خودرو از بورس کالا
  2. ثبت نام در کارگزاری و گرفتن کد معاملات بورس کالا
  3. باز کردن حساب وکالتی برای خرید خودرو از بورس کالا
  4. واریز مبلغ پیش پرداخت به حساب وکالتی یک روز پیش از ثبت سفارش برای خرید خودرو از بورس کالا
  5. ثبت درخواست خرید برای خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مورد نظر یک روز پیش از عرضه
  6. شرکت در فرایند حراج و ثبت قیمت های پیشنهادی در صورت بیشتر بودن تقاضا به نسبت عرضه و ثبت قیمت های رقابتی
  7. واریز مابقی مبلغ پس از نهایی شدن خرید
  8. تعیین نمایندگی جهت دریافت خودرو در سامانه بورس کالای کارگزاری مورد نظر
مراحل خرید خودرو از بورس کالا چگونه است
مراحل خرید خودرو از بورس کالا چگونه است

کاهش قیمت خودرو با بورس کالا چگونه صورت می گیرد؟

کاهش تفاوت قیمت خودرو از کارخانه تا بازار آزاد با ایجاد فضایی جهت عرضه ماشین در بازاری متمرکز امکان پذیر است که برای خروج از این ناترازی باید محصولات خودرویی در بورس کالا عرضه شوند. اما ممکن است از خود بپرسید با وجود عرضه خودرو در بورس کالا چرا همچنان قیمت ماشین در بازار افزایش می یابد؟

علت افزایش قیمت خودرو

جهش قیمت دلار از سال 95 تا 1400به مرور موجب تغییرات فاحش قیمت خودرو از کارخانه تا بازار آزاد شد. ریسک خرید دلار و سکه، برنامه های محدودیت زای نقل و انتقال پول پس از سال 1400 به تدریج قیمت بازاری ماشین به عنوان کالایی سرمایه ای را با نرخ دلار تطبیق داد.

محدودیت کالای سرمایه ای با نرخ گذاری لحظه ای جهت حفظ ارزش پول ملی، اهداف سوداگرانه، عصیانگری در زمینه نقدینگی، پرواز وحشتناک نرخ ارز، محدودیت در نقل و انتقال پول، کاهش اطمینان به مسیر اقتصادی کلان با توجه به وضعیت سال های گذشته از جمله مهم ترین عواملی هستند که افزایش قیمت خودرو را رقم زده اند.

ارتباط دادن قیمت ماشین با عرضه آن در بورس کالا گریز از متغیرهای اصلی و فرعیاتی است که قشری خاص برای حفظ منافع خود از رانت اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار در شیپور آن می دمند.

قیمت گذاری خودرو بر اساس نرخ ارز یا به عبارتی دلاریزه شدن این بازار موضوعی غیر قابل انکار است و عرضه نشدن خودرو در بورس کالا موجب افزایش انگیزه مردم برای حراج کالاهای سرمایه ای در بازار نمی شود.

سهم بسیاری از تفاوت قیمت خودرو از کارخانه و بازار به صورت رانت در جیب اشخاصی خاص می رود که با توجه به میزان تولید بازار خودرو این مبلغ ناچیز نیست.

عرضه خودرو در بورس کالا با قیمت های کمتر از بازار و به شکل محدود سود این شکاف قیمت را هرچند کم به جیب مصرف کننده می رساند. افزایش عرضه خودرو در بورس کالا تاثیر چشمگیری در ثبات قیمت بازار خودرو دارد. چراکه پول بیشتری به کارخانه و سهامداران می رسد و انگیزه ها برای وسعت بخشیدن به سفره رانت کاهش می یابد.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *