قیمت مسکن افزایش یافت

افزایش قیمت مسکن در تهران مطابق اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار ایران کاملا مشهود است و می توان به روشنی دریافت که مسکن دچار افزایش شده است.
افزایش قیمت مسکن

افزایش قیمت مسکن در تهران مطابق اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار ایران کاملا مشهود است و می توان به روشنی دریافت که مسکن دچار افزایش شده است.

قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران با میانگین وزنی ۱۰۷۱۱۴۴ هزار ریال بیشترین و قیمت خانه در منطقه ۱۸ تهران با میانگین وزنی ۲۵۶۳۹۲ هزار ریال کمترین نرخ بازار مسکن در تهران را در آذرماه به خود اختصاص داده اند که این ارقام توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است. شاخص قیمت آپارتمان های مسکونی تهران در آذرماه ۱۴۰۱ به عدد ۱۷۴۰۳ رسید که در مقایسه با ماه گذشته (۱۶۷.۴) ، ۴.۱ درصد بالا رفت.

قیمت مسکن در تهران چقدر تورم داشته است؟

قیمت آپارتمان های تهران در آذرماه سال ۱۴۰۱، ۴.۱ درصد تورم داشت و در مقایسه با ماه گذشته خود ۰.۹ واحد درصد دچار کاهش شده بود. قیمت آپارتمان در تهران طی ماه گذشته ۵۲.۱ درصد تورم نقطه به نقطه داشت، تورم نقطه به نقطه این ماه در قیاس با ماه گذشته (۵۰ درصد) ۲.۱ واحد درصد بیشتر شده است که نشان از افزایش قمت مسکن در پایتخت کشور را دارد.

نکته حائز اهمیت این است که همواره این نوع از افزایش قیمت مسکن در پایتخت نشان از افزایش تدریجی قیمت مسکن در مراکز سایر استانها و دیگر شهرها مشاهده شده است که به دلیل عدم توان خرید ملک در پایتخت، متقاضیان به شهرها یا استانهای همجوار به ویژه شمال کشور مراجعه می کنند.

قیمت مسکن در ارزان ترین منطقه تهران/ قیمت خانه در گرانترین منطقه تهران

قیمت آپارتمان های تهران در آذر ماه ۱۴۰۱  چیزی حدود ۳۷.۱ درصد تورم سالانه داشت که در مقایسه با همین اطلاعات در ماه گذشته (۳۵ درصد) تقریبا ۲.۱ واحد بالا رفته بود.

میانگین وزنی و حسابی قیمت آپارتمان های فروش رفته تهران در آذرماه ۱۴۰۱ به ترتیب ۵۰۴۴۷۶ و ۴۸۴۵۴۳ هزار ریال بوده است. بیشترین میانگین وزنی قیمت مسکن مربوط به منطقه ۱ تهران در آذرماه سال ۱۴۰۱ بوده که چیزی حدود ۱۰۷۱۱۴۴ هزار ریال و کمترین میانگین وزنی قیمت خانه مربوط به منطقه ۱۸ تهران بوده که چیزی نزدیک  ۲۵۶۳۹۲ هزار ریال است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *