راهنمای خرید ps4 دست دوم

پلی‌استیشن 4 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در تاریخ است که تا به امروز میلیون‌ها دستگاه در سراسر جهان فروخته شده است. پلی‌استیشن 4 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در تاریخ است که تا به امروز میلیون‌ها دستگاه در سراسر جهان فروخته شده است.
راهنمای خرید ps4 دست دوم

به گزارش کیان آنلاین، پلی‌استیشن 4 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در تاریخ است. بااین‌حال، همه نمی‌توانند یک PS4 جدید بخرند؛ خوشبختانه همیشه انتخاب برای خرید دست دوم وجود دارد. در این مقاله راهنمای خرید PS4 دست دوم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ما همه چیز را از مزایا و معایب خرید کنسول دست دوم گرفته تا مواردی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید و نحوه تست آن برای اطمینان از سالم بودن بررسی کرده‌ایم.

پلی‌استیشن 4 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در تاریخ است که تا به امروز میلیون‌ها دستگاه در سراسر جهان فروخته شده است.

بااین‌حال، همه نمی‌توانند یک PS4 جدید بخرند؛ خوشبختانه همیشه انتخاب برای خرید دست دوم وجود دارد. در این مقاله راهنمای خرید PS4 دست دوم را در اختیار شما قرار می‌دهیم. ما همه چیز را از مزایا و معایب خرید کنسول دست دوم گرفته تا مواردی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید و نحوه تست آن برای اطمینان از سالم بودن بررسی کرده‌ایم.

راهنمای خرید ps4 دست دوم

مزایا خرید PS4 دست دوم

  • هزینه: خرید PS4 دست دوم ارزان‌تر از خرید یک PS4 کاملاً نو است.
  • لوازم جانبی: ممکن است با لوازم جانبی اضافی مانند کنترلر یا بازی همراه باشد که می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه شما شود.
  • در دسترس بودن: اگر به دنبال مدل یا رنگ خاصی از PS4 هستید که دیگر جدید آن به فروش نمی‌رسد، کنسول دست دوم ممکن است تنها گزینه شما باشد.

معایب خرید PS4 دست دوم

  • بدون گارانتی: وقتی یک PS4 کارکرده می‌خرید، ضمانت‌نامه سازنده را که هنگام خرید جدید دریافت می‌کنید، ندارید.
  • مشکلات اساسی: هنگام خرید یک دستگاه کارکرده نمی‌توانید از وضعیت کنسول مطمئن باشید که ممکن است منجر به مشکلات غیرمنتظره شود.
  • طول عمر محدود: یک PS4 کارکرده ممکن است برای مدت طولانی استفاده شده باشد که می‌تواند طول عمر کمتری نسبت به یک کنسول جدید داشته باشد.

نکاتی که هنگام خرید PS4 دست دوم باید به آن‌ها توجه کنید

حال که از بررسی معایب و مزایای این وسیله گذر کردیم نیاز است که برای خرید این وسیله دست دوم یک سری اطلاعات داشته باشید که آن‌ها را به‌صورت جداگانه برای شما شرح داده‌ایم.

وضعیت فیزیکی

اولین چیزی که هنگام خرید یک PS4 دست دوم باید به آن توجه کرد، وضعیت فیزیکی آن است. هرگونه خراش، فرورفتگی یا سایر علائم آسیب روی کنسول را بررسی کنید. اگر کنسول سقوط کرده باشد یا ضربه خورده، ممکن است به‌درستی کار نکند.

پورت‌ها و اتصالات

تمام پورت‌ها و اتصالات روی کنسول را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به‌درستی کار می‌کنند. پورت HDMI، پورت‌های USB و منبع تغذیه را تست کنید تا مطمئن شوید که همه آن‌ها به‌خوبی عمل می‌نمایند.

نرم‌افزار

سیستم‌عامل کنسول را بررسی کنید تا مطمئن شوید به‌روز است و به‌درستی کار می‌کند. می‌توانید این کار را با روشن کردن کنسول و گشتن در منوها انجام دهید.

کنترلر

اگر کنسول دارای کنترلر است، آن را تست کنید تا مطمئن شوید که به‌درستی کار می‌کند. دکمه‌ها، ماشه‌ها و جوی استیک‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همان‌طور که باید کار می‌کنند و سالم هستند.

هارددیسک

لازم به ذکر است که حتماً باید هارددیسک کنسول را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در شرایط خوبی قرار دارد و فضای ذخیره‌سازی کافی برای نیازهای شما را داراست. می‌توانید این کار را با رفتن به تنظیمات ذخیره‌سازی در منوی کنسول انجام دهید.

منطقه

ناحیه یا ریجن‌بندی کنسول را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با بازی‌ها و لوازم جانبی منطقه شما سازگار باشد.

مدل

باید مدل کنسول را بررسی کنید تا مطمئن شوید مدل موردنظر شما است. مدل‌های مختلفی از PS4 وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

قیمت

در واقع قیمت کنسول دست دوم را با قیمت کنسول جدید مقایسه کنید تا مطمئن شوید که معامله خوبی را انجام می‌دهید.

لوازم جانبی

از فروشنده بپرسید که آیا لوازم جانبی اضافی مانند کنترلر یا بازی دارد که مایل به فروش با کنسول هستند.

گارانتی

در مورد گارانتی کنسول سؤال کنید. اگر کنسول همچنان تحت گارانتی باشد، جزئیات گارانتی و قابل‌انتقال بودن آن را بپرسید.

به‌روزرسانی‌ها

می‌توان گفت به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل کنسول را باید بررسی کنید تا مطمئن شوید به‌روز است و به‌درستی کار می‌کند.

ظرفیت ذخیره‌سازی

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید PS4 دست دوم باید در نظر گرفت ظرفیت ذخیره‌سازی کنسول است. PS4 اصلی با هارددیسک 500 یا 1 ترابایتی عرضه شد، درحالی‌که PS4 Pro یک هارددیسک 1 ترابایتی دارد.

اگر قصد دارید بازی‌های زیادی دانلود کنید یا حجم زیادی از رسانه‌ها را روی کنسول خود ذخیره کنید، ممکن است بخواهید یک PS4 با هارددیسک بزرگ‌تر بخرید یا روی هارد اکسترنال سرمایه‌گذاری کنید.

دست‌کاری

علائم دست‌کاری کنسول را بررسی کنید، مانند پیچ‌هایی که برداشته شده‌اند یا برچسب‌هایی که دست‌کاری شده‌اند.

تست کنسول

کنسول را با انجام یک بازی و آزمایش تمام دکمه‌ها، ماشه‌ها و جوی استیک‌ها تست کنید. درایو دیسک را با قرار دادن یک دیسک بازی و پخش آن برای چند دقیقه بررسی کنید.

سیم برق

گزینه دیگری که نیازمند بررسی و دقت بوده کابل سیم است. سیم برق کنسول را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

بسته‌بندی

اگر کنسول با بسته‌بندی اصلی فروخته می‌شود، علائم آسیب یا دست‌کاری را بررسی کنید.

سیاست بازگشت

در مورد موارد بازگشت با فروشنده صحبت کنید تا مطمئن شوید که اگر کنسول طبق توضیحات داده شده نیست، می‌توانید آن را برگردانید.

تاریخ خرید

باید تاریخ خرید کنسول را بررسی کنید تا از قدیمی نبودن آن مطمئن شوید و برای اطمینان از دزدیده نشدن کنسول، از فروشنده مدرک خرید بخواهید. حتماً قبل از خرید از فروشنده بپرسید که آیا می‌توانید کنسول را قبل از خرید آزمایش کنید.

راهنمای خرید ps4 دست دوم

چگونه یک PS4 استفاده شده را تست کنیم؟

  • کنسول را روشن کنید و در منوها حرکت کنید تا مطمئن شوید همه چیز به‌درستی کار می‌کند.
  • یک دیسک بازی را وارد کنید و چند دقیقه آن را پخش کرده تا مطمئن شوید که درایو دیسک به‌درستی کار می‌کند.
  • با اتصال دستگاه‌های مختلف مانند درایوهای USB، کابل‌های HDMI و هدفون، تمام پورت‌ها و اتصالات کنسول را تست کنید.
  • با انجام یک بازی و آزمایش تمام دکمه‌ها، ماشه‌ها و جوی استیک‌ها، کنترلر را بررسی کنید.
  • هارددیسک را با دانلود و اجرای یک بازی تست کنید و بررسی کنید که بدون هیچ‌گونه تأخیر یا انجماد اجرا شود.
  • با انجام یک بازی برای مدت‌زمان طولانی و احساس دمای کنسول، سیستم خنک‌کننده کنسول را بررسی کنید. اگر بیش از حد گرم است، ممکن است سیستم خنک‌کننده دستگاه مشکل داشته باشد.
  • اتصالات Wi-Fi و بلوتوث را با اتصال به یک شبکه بی‌سیم و آزمایش سرعت اتصال و جفت کردن کنترلر با کنسول تست کنید.
  • با اتصال هدفون یا بلندگو به کنسول و انجام یک بازی، صدای کنسول را تست کنید.
  • منبع تغذیه را با جدا کردن و وصل کردن مجدد آن و اطمینان از روشن و خاموش شدن صحیح کنسول بررسی کنید.
  • هر گونه لوازم جانبی اضافی را که همراه کنسول ارائه می‌شود، مانند هدست یا هارد اکسترنال تست کنید.

سخن پایانی

هنگام خرید یک PS4 دست دوم، مهم است که به‌خاطر داشته باشید که مدل‌های مختلفی در دسترس هستند. PS4 اصلی در سال 2013 منتشر شد و از آن زمان تاکنون چندین به‌روزرسانی و تجدیدنظر در این کنسول صورت گرفته است.

در نهایت، مهم است که هزینه خرید یک PS4 دست دوم در مقابل یک کنسول جدید را در نظر بگیرید. درحالی‌که خرید یک کنسول دست دوم می‌تواند راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه باشد، مهم است که مطمئن شوید که معامله خوبی انجام می‌دهید. قیمت کنسول دست دوم را در مقابل قیمت کنسول جدید بررسی کنید تا مطمئن شوید که قیمت منصفانه‌ای دارد.

به طور خلاصه، خرید یک PS4 دست دوم می‌تواند راهی عالی برای صرفه‌جویی در هزینه کنسول بازی باشد. بااین‌حال، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که از یک فروشنده معتبر خرید می‌کنید.

با پیروی از این دستورالعمل‌ها، باید بتوانید یک PS4 دست دوم پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند و ساعت‌ها سرگرمی و بازی را برای شما فراهم نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *