کیان آنلاین – دنیای اقتصاد در گزارش نوشت: مردادماه سال گذشته شرکت ایرانخودرو با دستور سازمان ملی استاندارد توقف خط تولید این خودرو را اعلام و سورن پلاس را به عنوان خودروی جایگزین معرفی کرد. این شرکت طبق اخطار سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه پژوپارس تا نیمه اسفندماه فرصت تولید خواهد داشت، نسبت به توسعه خط تولید سورن پلاس برنامهریزی کرده بود. اما سازمان ملی استاندارد با توجه به تعهد تحویل ۱۷۲هزار و ۴۱۸دستگاه پژوپارس توسط ایرانخودرو، بهسرعت از موضع خود عقبنشینی کرد و از کیفیت این خودرو تا بهار سال آینده اظهار رضایتمندی کرد.
حالا سازمان مذکور پایان خردادماه را زمان توقف تولید پژوپارس اعلام کرده؛ این در شرایطی است که برخی از متقاضیان یا ثبتنامکنندگان هنوز امیدوار به تولید این محصول هستند. ایرانخودرو چندی پیش در فراخوانی از ثبتنامکنندگان پژوپارس در سامانه یکپارچه، خواست که محصولی جایگزین انتخاب کنند؛ این در حالی است که ظاهرا نیمی از ثبتنامکنندگان در این زمینه اقدام و نیمی دیگر به امید تداوم تولید این خودرو، برای انتخاب محصول جایگزین مردد هستند. حال شنیده میشود که سازمان ملی استاندارد ظاهرا قصدی برای ارائه مجوز دوباره ندارد. خروج محصولات قدیمی در دولت سیزدهم نیز تداوم یافت و سازمان ملی استاندارد با جدیت، خودروسازان را ملزم به خروج این محصولات از چرخه تولید کرد. حالا خروج پژوپارس قرار است به عنوان دستاورد دولت سیزدهم شناخته شود و سازمان ملی استاندارد نیز در این زمینه اصرار دارد.
بیشتر بخوانید:
اما شرکت تولیدکننده، سه خودروی جایگزین در این زمینه در نظر گرفته است. تارا، ۲۰۷ و سورن پلاس خودروهایی هستند که به عنوان محصولات جایگزین پژوپارس معرفی شدهاند. اما ایرانخودرو با در نظر گرفتن تسهیلات ۱۰۰میلیونی و همچنین تخفیف ۱۵میلیون تومان سورن پلاس، بیشتر متقاضیان را ترغیب به خرید این محصول کرده است. ایرانخودرو اواخر سال گذشته قیمت پژوپارس را ۵۰درصد افزایش داد؛ بااینحال همچنان بر حذف این محصول قدیمی اصرار دارد. از سوی دیگر شنیده میشود که تامین قطعه برای پژوپارس نیز در خطوط تولید با مشکلاتی همراه شده است و این مساله بیشتر ایرانخودرو را ترغیب به خارج کردن پژو پارس از خط تولید کرده است.
یک پاسخ
زرشک…اف بر خائنین طرح حذف پژو و خودرو ملی که بودجه سنگینی برای آن صرف شد