وی افزود:به دنبال بهره وری بالاتر از تجهیزات و افزایش گردش کالا در بنادر هستیم و با کمک نرم افزارهایی از این قبیل می توان به اقتصاد و درآمدزایی استان کمک کرده تا در نهایت در اقتصاد کلان کشور تاثیرگذار باشند.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سهم کشور از تولید ناخالص داخلی (GDP) زیر هفت درصد است، خاطرنشان کرد: کشورهایی نظیر آلمان و بلژیک که اقتصادی برپایه حمل و نقل دارند، از سهم بسیار بالاتری برخوردارند.
سرایی با بیان اینکه در این بخش باید به دنبال افزایش سهم کشورمان از راه های مختلف باشیم، ادامه داد: یکی از این راه ها استفاده از سیستم های پیشرفته نظیر سامانه مدریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای است که به صورت اتوماتیک و با استفاده از دیتا و شبکه های اینترنت برای مدیریت ورود و خروج کامیون ها به کار گرفته می شود.
وی با اشاره به آغاز به کار رسمی سیستم های پیشرفته نظیر سامانه مدریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای در بندرانزلی، تصریح کرد: این سامانه فقط شامل دربهای ورودی و خروجی بنادر است اما در همین نقطه متوقف نمی شود و هدف دیگر لجستیک سازمان مدیریت ترافیک داخل بندر و انجام فعالیت های بندری داخل محوطه خواهد بود.
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندرانزلی یکی از بنادر مدنظر کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس است، گفت: همکاری های خوبی در عرصه بین الملل جهت ارتباط بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حاشیه خزر در موضوع انتقال غلات و ترانزیت آن با محوریت بندرانزلی انجام شده است و انتظار داریم همه مذاکراتی که سال گذشته با این کشورها داشتیم در سال جاری به قراردادهای سرمایه گذاری برسد.
سرایی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸ میلیون تن ترانزیت در بنادر صورت گرفته است، اذعان داشت: توسعه مبحث ترانزیت از جمله اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در مجتمع بندری انزلی در سال جاری خواهد بود.