معرفی کتاب تاریخ توسعه اقتصادی ژاپن

تاریخ توسعه اقتصادی ژاپن نوشتهٔ کینچی اونو، با ترجمهٔ ناهید تنظیم و توسط انتشارات دانشگاه تهران روانهٔ بازار کتاب شده است.
تاریخ توسعه اقتصادی ژاپن

کیان آنلاین؛ کتاب تاریخ توسعه اقتصادی ژاپن نوشتهٔ کینچی اونو، با ترجمهٔ ناهید پوررستمی و با همکاری زهرا کلهر تهیه و تنظیم شده است. انتشارات دانشگاه تهران این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب

کتاب تاریخ توسعه اقتصادی ژاپن پیرامون منشأ پویایی‌های بخش خصوصی و شایستگی سیاسی نوشته شده است. این کتاب که کتابی ساده برای مطالعه است، به تبیین علل و چگونگی صنعتی‌شدن ژاپن پرداخته و توسعهٔ تاریخی از دورهٔ فئودالی «ادو» تا به امروز، یعنی عصر تکنولوژی و درآمد بالا، را بررسی کرده است. نویسندهٔ این اثر، استاد مؤسسهٔ ملی تحصیلات تکمیلی مطالعات سیاسی توکیو بوده است.

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵٬۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون تاریخ توسعهٔ اقتصادی ژاپن پیشنهاد می‌کنیم./ طاقچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *