ارزشگذاری گمرکی کالا در مناطق آزاد دبی

66705F2B-C218-4E1A-A4D1-E855E2152353

به گزارش کیان آنلاین و به نقل از وب سایت سازمان جهانی گمرک، معاملات بین اشخاص مرتبط در مناطق آزاد امارات وقوانین ارزشگذاری گمرکی کالا در سطح جهانی و تحت صلاحیت سازمان تجارت جهانی (WTO) رایج است.

امارات متحده عربی نیز از 4 آوریل 1996 عضو سازمان تجارت جهانی است و قوانین ارزش گذاری جهانی را پذیرفته است. فرآیندارزش گذاری گمرکی باید به اندازه موارد مالیاتی با صداقت انجام شود.

برای مثال جایی که خریدار و فروشنده با هم مرتبط هستندشرکت های گروه واردکننده باید نشان دهد که این رابطه بر ارزش معامله تأثیری نداشته است. واردکننده باید نشان دهد که ارزشکالاهای خریداری شده از شرکت‌های گروه، نزدیک به ارزش کالاهای مشابه بین طرف‌های غیر مرتبط است.

چنانچه مقامات گمرکی معتقدباشند که این رابطه بر قیمت اثر گذاشته است، باید دلایل خود را با فرصت پاسخگویی و اثبات خلاف آن به واردکننده اعلام کند.

قوانین ارزش گذاری سفارشی

شش روش تجویز شده زیر برای ارزیابی سفارشی وجود دارد که باید به همان ترتیب (با چند استثنا) دنبال شوند:

ارزش معامله ارزش معاملاتی کالاهای مشابه

ارزش معاملاتی کالاهای مشابه روش قیاسی

روش محاسبه شده

روش برگشتی

روش پایه – ارزش معامله

روش اول و اساسی ارزیابی گمرکی، روش «ارزش معاملاتی» است، یعنی ارزش کالاهای وارداتی براساس «ارزش معاملاتی» تعیین می‌شود. «ارزش تراکنش» به معنای قیمت واقعی یا قابل پرداخت توسط خریدار برای کالا هنگام فروش به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

برخی از هزینه های مربوط به کالاهای وارداتی در صورتی که قبلاً درج نشده باشد باید به ارزش معاملاتی اضافه شود. چنین اضافاتی جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

شرایط پذیرش ارزش معامله

ارزش معامله در صورتی قابل قبول است که چهار شرط زیر رعایت شود: * هیچ محدودیتی در دفع یا استفاده از کالاهای وارداتی توسط خریدار وجود ندارد

(به استثنای معین)

* هیچ شرط/ملاحظه ای برای فروش یا قیمتی وجود ندارد که ارزشی برای آن تعیین نشود.

* هرگونه عواید یا بخشی از آن در صورت فروش مجدد، دفع یا استفاده بعدی از کالا توسط خریدار به طور مستقیم یا غیرمستقیم به فروشنده تعلق نمی گیرد.

* خریدار و فروشنده با هم ارتباطی ندارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *