وضعیت بازار رمز ارز در سال جدید چگونه خواهد بود؟

وضعیت بازار رمز به ویژه بازار کریپتو و بیت کوین در سال 2022 شرایط جالبی نداشت. زیرا دارایی سرمایه گذاران بیت کوین دچار کاهشی شدید شد.
وضعیت بازار رمز ارز در سال جدید

وضعیت بازار رمز ارز به ویژه بازار کریپتو و بیت کوین در سال 2022 شرایط جالبی نداشت. زیرا دارایی سرمایه گذاران بیت کوین دچار کاهشی شدید شد.

ارزش بین کوین چیزی حدود 60 درصد در سال 2022 از بین رفت یا به عبارتی خسارتی معادل 2.1 تریلیون دلار در پی داشت. بازار کریپتو و بیت کوین در پی اعتماد پایین سرمایه گذاران به خاطر وضعیت بازار در سال 2022، احتمالا روزهای سخت تری پیش رو دارد.

فروپاشی صرافی اف تی ایکس پلتفرم معاملاتی کریپتو در سال 2022 که حالا ورشکسته شده است ضعیف ترین عملکرد را در بازار بیت کوین و کریپتو داشت و منجر به خروج 2.1 تریلیون دلار از تمام بازار ارزهای دیجیتال شد.

کریپتو به خاطر موارد مذکور اکنون دارایی بی ثباتی به حساب می آید که نوسانات و سقوط قیمت های غیر قابل پیشبینی در انتظارش است و به همین خاطر تاکید کارشناسان اقتصادی بر این بوده که بیش از چیزی که تمایل به از دست دادن بالقوه اش دارید، سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال اشتباه است.

با نگاهی به داده های کوین مارکت کپ متوجه می شوید که بیت کوین سال را با ۴۷۶۸۰.۹۳ دلار (۴۷.۶ میلیون دلار) در مقایسه با ۱۶۶۲۵.۶۹ دلار (۱۶.۶ میلیون دلار) در سال ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ شروع کرد.

خسارت بیت‌کوین در قیاس با دیگر ارزهای دیجیتال

طبق محاسبات، ارزش ۶ ارز رمزنگاری پرطرفدار  سال ۲۰۲۲ (تا ۲۲ دسامبر) ترا منفی۱۰۰ درصد، سولانا منفی ۹۳ درصد، کاردانو منفی ۸۰ درصد، اتر منفی ۶۷ درصد، بیت‌کوین منفی ۶۳ درصد و دوج کوین منفی ۵۵ درصد دچار کاهش بوده اند.

انهدام اقتصادی صرافی اف تی ایکس، فرصت اعتماد را از سرمایه‌گذاران گرفت چراکه تاثیر موجی سقوط شرکت هنوز در تمام صنعت کریپتو و بیت کوین در حال گسترش است.

پیش بینی بازار کریپتو در سال جدید

عدم قطعیت در میان سرمایه‌گذاران کریپتو طی سه ماه آغازین سال ۲۰۲۳ احتمال می رود و حتی شاید بیشتر هم طول بکشد مگر اینکه اقدامات نظارتی جهت حفاظت از صندوق سرمایه‌گذاران صورت بگیرد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی اکنون ۷۹۸.۷۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که این رقم در قیاس با روز قبل ۰.۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.  ۴۰.۱۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون در اختیار بیت‌کوین بوده که طی یک روز ۰.۰۵ درصد دچار کاهش شده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷.۹۶ میلیارد دلار بوده و ۶.۴۰ درصد دچار کاهش شده است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز اکنون ۱.۳۰ میلیارد دلار است که به عبارتی ۷.۲۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال محسوب می شود. حجم کل سکه‌های پایدار در حال حاضر ۱۶.۱۸ میلیارد دلار است که ۹۰.۰۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال به شمار می رود.

با یک دودوتا چهارتای ساده خودتان  سرانگشتی حساب کنید تا ببینید که آیا با توجه به این اعداد و ارقام آیا سرمایه گذاری در بازار کریپتو برای سال جدید کاری عاقلانه است یا خیر.

پیش بینی بازار کریپتو در سال جدید
پیش بینی بازار کریپتو در سال جدید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *