به گزارش کیان آنلاین ، چند روزی است که اخبار خودرو از موضوع واردات کمی فاصله گرفته است و بیشتر تمرکز مردم و رسانهها روی موضوع کیفیت کم خودروهای تولید داخل و عملکرد نامناسب سازمان استاندارد متمرکز شده است.
از سوی دیگر خبر آزادسازی پولهای بلوکهشده ایران در کره جنوبی در کنار اخبار کیفیت کم محصولات داخلی باعث شد تا هر دو بازار خودروهای داخلی و مونتاژی نزولی شوند.
با این حال نامه دیروز وزارت صمت به انجمن خودروسازان مبنی بر تامین ارز خارج از سامانه نیما شوک جدیدی به بازار خودرو بود و ممکن است موج افزایشی را به بازار بازگرداند.
مطابق با قیمتهای اعلامی وبسایت کارنامه، بازار خودروهای داخلی و مونتاژی امروز روند نزولی را در پیش گرفت.
قیمت خودروهای داخلی
بازار خودروهای داخلی امروز هم همانند روز گذشته به روند کاهشی خود ادامه داد. در بازار امروز محصولات ایران خودرو افت قیمت بیشتری را تجربه کردند.
پژو ۲۰۷i دندهای، هاچبک اسپرت و خشن ایران خودرو امروز دو میلیون تومان افت قیمت داشت تا با قیمت نهایی 623 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شود.
پژو پارس LX TU۵، سدانی که ایران خودرو دست از سرش بر نمیدارد، امروز سه میلیون تومان ارزان شد و با عدد 617 میلیون تومان در بازار آزاد معامله میشود.
شاهین G، تنها نماینده سایپا در نوسانات امروز بازار خودرو همانند پژو پارس سه میلیون تومان کاهش قیمت داشت تا با قیمت نهایی 565 میلیون تمان در بازار آزاد خرید و فروش شود.
قیمت خودروهای مونتاژی
بازار خودروهای مونتاژی نیز در رقابت با بازار خودروهای داخلی عقب نماند و اکثر محصولات این بازار نیز شامل کاهش قیمت شدند.
جک S۵ نیوفیس، تنها نماینده کرمان موتور در نوسانات بازار امروز بود. این محصول قدیمی، اما پرطرفدار تا به این لحظه 20 میلیون تومان افت قیمت داشته است تا با عدد نهایی یک میلیارد و 410 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شود.
فیدلیتی پرایم ۵ نفره، همانند رقیب کهنهکار خود 20 میلیون تومان ارزان شد، این محصول پرفروش گروه بهمن با قیمت نهایی یک میلیارد و 640 میلیون تومان در بازار معامله میشود.
فونیکس تیگو ۷ پرو، کراساوور فیسلیفت شده مدیران خودرو نیز همانند دیگر رقبایش 20 میلیون تومان از ارزش خود را در بازار آزاد از دست داد تا با قیمت نهایی یک میلیارد و 750 میلیون تومان در بازار حاضر شود.
پیشبینی قیمت خودرو در هفته جاری
با توجه به انتشار خبر عدم تخصیص ارز نیمایی به خودروسازان داخلی، میتوان انتظار افزایش قیمت خودروهای داخلی را در درب کارخانه و بازار آزاد داشت،
چراکه با عدم تخصیص ارز نیمایی توسط دولت به خودروسازان، این تولیدکنندگان برای تامین قطعات خود باید از ارز بازار آزاد استفاده کنند که این عامل به تنهایی منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار میشود.
در سوی دیگر مطابق با اعلام حسن کاظمزاده کارشناس بازارهای مالی، خودروسازان داخلی امسال برای تولیدات خود به 12 میلیارد دلار ارز نیاز دارند که احتمالاً برای تامین این مقدار، خودروسازان به بازار آزاد ارز مراجعه خواهند کرد