امضای ۴ میلیارد دلار قرارداد تجاری در ایران اکسپو ۲۰۲۴

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو گفت: پیش بینی می شود درنمایشگاه ایران اکسپو 2024 بیش از 4 میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری منعقد شود.
قرارداد تجاری در ایران اکسپو ۲۰۲۴

کیان آنلاین_ اقتصادآنلاین نوشت: مجید تکبیری رییس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی کالاها و خدمات کشور محسوب می‌شود گفت: دولت سیزدهم از فرصت برگزاری نمایشگاه های بین المللی همواره برای معرفی توانمندی شرکت های ایرانی استفاده کرده و همانگونه که مجموعه ای از اقدامات  منجر به برگزاری موفقیت آمیز پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو در سال جاری شد، تمام تلاشمان بر کیفی بودن نمایشگاه در سال آینده و کسب دستاوردهای ملموس برای تجارت و اقتصاد کشور معطوف شده است.

تکبیری ادامه داد: برقراری ارتباط موثر و هدفمند میان شرکت های داخلی و تجار خارجی و همینطور زمینه سازی جهت انعقاد قراردادهای صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی از دیگر برنامه های مدنظر است و این امید وجود دارد با دعوت حدود  3000 تاجر خارجی از بیش از 100 کشور دنیا بتوان یک برنامه عملیاتی و ثمر بخش را اجرا نمود. همچنین دایر کردن فضای برگزاری نشست‌های B2B میان تجار و بازرگانان خارجی با حضور تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی از دیگر برنامه‌های ستاد برگزاری نمایشگاه است و پیش بینی برگزاری حدود  2000 نشست  B2B  را در ایام برگزاری نمایشگاه داریم.


بیشتر بخوانید: روسیه گوی سبقت را در صادرات نفت به چین از عربستان ربود


تکبیری گفت: تمرکز ما در نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در  شش  گروه کالاییِ محصولات شرکت‌های ایرانی   شامل صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات، صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی_ مهندسی، گروه پتروشیمی،  است.

وی در ادامه اظهار کرد: شکست تحریم‌های ظالمانه با حضور تجار و بازرگانان کشورهای دنیا در این نمایشگاه و ایجاد روابط اقتصادی گسترده‌تر، ایجاد پایگاه‌های اقتصادی در دنیا و افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود. کشورمان با اتخاذ خط مشی‌های اقتصاد مقاومتی و تدابیر مناسب در حوزه تجارت خارجی، توانسته بر مشکلات ناشی از تحریم پیروز شده و سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت در کنار تلاش‌های صادرکنندگان در جهت ایجاد تحول ساختاری در ترکیب صادرات غیرنفتی و شناسایی روش‌های مقابله با رفع موانع و محدودیت‌های تجاری، سبب شد که ارزش صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد .

لازم به ذکر است این نمایشگاه در مساحتی حدود 50 هزار متر مربع و با حضور بیش از  800  شرکت  برتر صادراتی  و همچنین حدود 3000 تاجر خارجی از تاریخ 8 لغایت 12 اردیبهشت ماه 1403 در محل  دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

راهکارهای سازمانی زر
راهکارهای سازمانی زر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *