جی پی مورگان: تغییرات عمده در صنعت کریپتو در راه است!

کیان آنلاین – مهسا نجاتی؛ بانک سرمایه‌گذاری جهانی جی‌پی‌مورگان روز پنجشنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن تغییرات عمده‌ای را که انتظار دارد در صنعت کریپتو پس از فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX رخ دهد، تشریح کرد.
رمزارز

جی‌پی‌مورگان تغییرات کلیدی مورد انتظار خود را در صنعت کریپتو و مقررات آن پس از فروپاشی صرافی کریپتو FTX ترسیم کرده است. این بانک سرمایه گذاری جهانی چندین ابتکار نظارتی جدید، از جمله مواردی که مدیریت دارایی، حفاظت از دارایی مشتری و شفافیت تمرکز دارند، در نظر گرفته است.

نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، استراتژیست جهانی توضیح داد که “فروپاشی FTX و شرکت مرتبط با آن، آلامدا ریسرچ، نه تنها باعث سقوط دومینووار نهادهای رمزارزی و تعلیق برداشت‌ها شده، بلکه احتمالا فشار سرمایه‌گذاران روی نهادهای رمزارزی برای افشای بیشتر اطلاعات در مورد ترازنامه آنها افزایش می‌یابد.”

پانیگیرتزوگلو به فهرستی از تغییرات اصلی که جی‌پی‌مورگان پس از سقوط FTX انتظار دارد، پرداخت. وی در ابتدا نوشت: ابتکارات نظارتی موجود که در حال حاضر در حال انجام است، احتمالا ارائه می‌شود.

این استراتژیست جی‌پی‌‌مورگان انتظار دارد لایحه بازارهای دارایی‌های رمزنگاری اتحادیه اروپا (MiCA) تایید نهایی را قبل از پایان سال دریافت کند و این مقررات در مقطعی از سال ۲۰۲۴ اجرایی شود.

در مورد ایالات متحده، او توضیح داد که “ابتکارات نظارتی پس از فروپاشی ترا توجه بیشتری را به خود جلب کرد.”

حدس ما این است که پس از سقوط FTX، ضرورت بیشتری وجود خواهد داشت.

پانیگیرتزوگلو ادامه داد: “یک بحث کلیدی در میان تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده حول طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار یا کالاها متمرکز است.”

رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، گری گنسلر، گفته است که بیت‌کوین یک کالا است در حالی که بیشتر توکن‌های رمزنگاری دیگر اوراق بهادار هستند. با این حال، چندین لایحه در کنگره ارائه شده است تا کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) را به عنوان تنظیم‌کننده اصلی دارایی‌های کریپتو تبدیل کند.

ابتکارات نظارتی جدید وضع خواهد شد

جی‌پی‌مورگان همچنین پیش‌بینی می‌کند: “ابتکارات نظارتی جدید احتمالا با تمرکز بر نگهداری و محافظت از دارایی‌های دیجیتالی مشتریان مانند سیستم مالی سنتی ظاهر می‌شود.”

این استراتژیست با اشاره به اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد کریپتو قبلا با استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری به سمت مدیریت دارایی‌های ارزهای دیجیتال توسط خود حرکت کرده‌اند، توضیح داد: “ذینفعان اصلی پس از فروپاشی FTX، متولیان نهادی کریپتو هستند… با گذشت زمان، این متولیان قابل اعتماد احتمالا بر متولیان نسبتا کوچکتر کریپتوی بومی یا صرافی‌های کریپتو تسلط خواهند داشت.”

در ادامه، جی‌پی‌مورگان در گزارش خود اضافه می‌کند: «احتمالا ابتکارات نظارتی جدید با تمرکز بر تفکیک فعالیت‌های بروکر، تجارت، وام، تسویه و نگهداری مانند سیستم مالی سنتی ظاهر می‌شود.»

این جداسازی بیشترین پیامدها را برای صرافی‌هایی خواهد داشت که مانند FTX همه این فعالیت‌ها را با هم ترکیب می‌کنند و مسائل مربوط به حفاظت از دارایی‌های مشتریان، دستکاری بازار و تضاد منافع را ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، استراتژیست جی‌پی‌مورگان توضیح داد: «احتمالا ابتکارات نظارتی جدید با تمرکز بر شفافیت که گزارش منظم و حسابرسی ذخایر، دارایی‌ها و بدهی‌ها را در بین واحدهای رمزنگاری اصلی الزامی می‌کند، پدیدار خواهد شد».

پانیگیرتزوگلو همچنین در مورد صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) صحبت و خاطرنشان کرد تا زمانی که امور مالی غیرمتمرکز (defi) به جریان اصلی تبدیل شود، با موانع متعددی روبرو خواهند بود.

استراتژیست جی‌پی‌مورگان معتقد است: «برای موسسات بزرگ‌تر، DEXها معمولا برای سفارش‌های بزرگ‌ترشان به دلیل سرعت تراکنش‌های آهسته‌تر یا استراتژی‌های معاملاتی و اندازه سفارش‌هایشان برای قابل ردیابی در بلاکچین کافی نیستند».

مطالبی برای مطالعه بیشتر در همین زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *